Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.15291/magistra.2955

SLIKA POEZIJE U ČITANKAMA

Vesna Grahovac-Pražić ; Department of Teacher and Preschool Teacher Education Studies, University of Zadar (Gospić)
Slavica Vrsaljko ; Department of Teacher and Preschool Teacher Education Studies, University of Zadar


Full text: croatian pdf 225 Kb

page 75-85

downloads: 675

cite


Abstract

U radu se govori o zastupljenosti poezije u udžbenicima za primarno obrazovanje. Poetski odgoj počinje u predškolskom razdoblju, a sustavno od polaska u prvi razred osnovne škole. Izbor pjesničkih tekstova i odgovarajući metodički instrumentarij značajni su u komunikaciji i recepciji poezije mlađih osnovaca. Udžbenici se promatraju temeljem načela kod izbora tekstova, a to je nacionalni, estetski, pedagoški i recepcijski. Analizom jednog udžbeničkog kompleta, od prvog do četvrtog razreda, za primarno obrazovanje pokazuje se zastupljenost poezije u udžbenicima u odnosu na ostale
književne rodove, odnos klasične i suvremene poezije i tematska raznolikost poezije. Analiza je pokazala dobru zastupljenost pjesničkih tekstova. Razvidna je neujednačenost u zastupljenosti nacionalnog i svjetskog kanona. Očekivano je prisutna tematska raznolikost s posebnim položajem tematiziranja svijeta djeteta i djetinjstva.

Keywords

udžbenik, učenik, poezija, djetinjstvo, škola

Hrčak ID:

245555

URI

https://hrcak.srce.hr/245555

Publication date:

2.11.2020.

Visits: 1.393 *