Magistra Iadertina, Vol. 14 No. 2, 2019.
Preliminary communication
https://doi.org/10.15291/magistra.2955
SLIKA POEZIJE U ČITANKAMA
Vesna Grahovac-Pražić
; Department of Teacher and Preschool Teacher Education Studies, University of Zadar (Gospić)
Slavica Vrsaljko
; Department of Teacher and Preschool Teacher Education Studies, University of Zadar
Abstract
U radu se govori o zastupljenosti poezije u udžbenicima za primarno obrazovanje. Poetski odgoj počinje u predškolskom razdoblju, a sustavno od polaska u prvi razred osnovne škole. Izbor pjesničkih tekstova i odgovarajući metodički instrumentarij značajni su u komunikaciji i recepciji poezije mlađih osnovaca. Udžbenici se promatraju temeljem načela kod izbora tekstova, a to je nacionalni, estetski, pedagoški i recepcijski. Analizom jednog udžbeničkog kompleta, od prvog do četvrtog razreda, za primarno obrazovanje pokazuje se zastupljenost poezije u udžbenicima u odnosu na ostale
književne rodove, odnos klasične i suvremene poezije i tematska raznolikost poezije. Analiza je pokazala dobru zastupljenost pjesničkih tekstova. Razvidna je neujednačenost u zastupljenosti nacionalnog i svjetskog kanona. Očekivano je prisutna tematska raznolikost s posebnim položajem tematiziranja svijeta djeteta i djetinjstva.
Keywords
udžbenik, učenik, poezija, djetinjstvo, škola
Hrčak ID:
245555
URI
Publication date:
2.11.2020.
Visits: 1.393 *