Preliminary communication
PERCEPCIJA STARENJA U MAĐARSKOJ
Réka Hegedüs
; University of Pecs, Faculty of Business and Economics Department of Marketing and Tourism, Pecs, Hungary
Mária Törőcsik
; University of Pecs, Faculty of Business and Economics Department of Marketing and Tourism, Pecs, Hungary
Péter Németh
; University of Pecs, Faculty of Business and Economics Department of Marketing and Tourism, Pecs, Hungary
Abstract
Kao i u mnogim razvijenim zemljama, tako je tendencija starenja stanovništva tipična i za mađarsku dobnu strukturu, što zahtijeva veću pažnju društva u ekonomskom, socijalnom i zdravstvenom aspektu; štoviše, ovo uzrokuje promjene u suradnji generacija i njihovim navikama i normama. Između ostalog, ono je povezano i sa socijalnom mobilnošću i fragmentacijom obiteljskih odnosa, što može značiti odvajanje starije generacije od mlađe, i stoga djeca nemaju priliku upoznati živote starijih osoba ili upoznaju samo nekoliko obrazaca življenja, te su uskraćeni za mogućnosti suživota i suradnje. Na ovu situaciju utječu današnji trendovi (npr. anti-aging), socijalni utjecaji i očekivanja povezana s prirodnim procesom starenja uz razvijanje negativne slike starenja kod mnogih (posebno mladih) ljudi. Iz tih razloga, studijom se istražuju asocijacije na starenje i dob s obzirom na generacije, a kako bi se utvrdilo koliko su njihova gledišta ili osjećaji pozitivni ili negativni i kako utječu na njihov svakodnevni život. Rezultati su prikupljeni korištenjem četiri metode: primjenom osobnog i online ispitivanja, koji su provedeni na nacionalno reprezentativnim uzorcima, te provedbom tri fokus grupe i intervjuiranjem studenata. Rezultati pokazuju da mađarski ispitanici imaju negativna mišljenja o pojmovima koji se vežu uz starenje. Ovaj aspekt može negativno utjecati na stavove generacija koji se odnose na njihovu subjektivnu vrijednosnu prosudbu o sebi, njihovu dob i životnu situaciju.
Keywords
starenje; Mađarska; generacije; asocijacije
Hrčak ID:
246494
URI
Publication date:
20.11.2020.
Visits: 1.216 *