Skip to the main content

Original scientific paper

Studija objektivnog i subjektivnog ocjenjivanja kvalitete tiska modnih kataloga

Igor Zjakić orcid id orcid.org/0000-0002-1748-3550 ; Faculty of Graphic Arts, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Stanislav Bolanča ; Faculty of Graphic Arts, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Nikola Mrvac ; Faculty of Graphic Arts, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 973 Kb

page 562-569

downloads: 890

cite


Abstract

Izrada modnog kataloga važan je čimbenik u plasmanu proizvoda koje katalog prezentira. Prezentacija proizvoda u katalogu mora biti objektivna, ali mora i privući potencijalnog kupca. Zbog toga se postavlja pitanje može li se modni katalog izraditi tako da se zadovolje sve karakteristike u smislu objektivnosti i subjektivnosti kada je u pitanju doživljaj boja. Doživljaj boja u prvom jeredu uvjetovan rasponom tonaliteta koji je direktno ovisan o gustoći obojenja upotrijebljenih bojila za tisak. Cilj ovoga rada je utvrditi korelaciju objektivnog i subjektivnog ocjenjivanja kvalitete tiska modnog kataloga. U tu svrhu otisnuti su motivi kojima se može dobiti navedena korelacija. Objektivna ocjena kvalitete tiska dobivena je mjerenjem trodimenzionalnih vrijednosti boja koji je moguće u katalogu reproducirati, dok je subjektivna ocjena kvalitete kataloga utvrđena analizom frekvencije doživljaja kvalitete tiska kataloga. Na temelju rezultata utvrđeni su parametri i granični uvjeti koje je potrebno zadovoljiti kako bi se katalog otisnuo u optimalnoj kvaliteti.

Keywords

modni katalog; gustoća obojenja; gamut; raspon tonova; kvaliteta

Hrčak ID:

22776

URI

https://hrcak.srce.hr/22776

Publication date:

1.12.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 1.836 *