Review article
https://doi.org/10.34075/cs.55.3.10
Izazov solidarnosti i mogućnosti vjerskog odgoja srednjoškolaca u Republici Hrvatskoj pred fenomenom migracijske krize u Europskoj uniji
Mihael Prović
orcid.org/0000-0003-1823-2144
; Catholic Faculty of Theology, University of Split, Split, Croatia
Abstract
Autor u radu istražuje utjecaj katoličkog odgoja prema Kurikulumu nastavnog predmeta katolički vjeronauk za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj na promicanje solidarnosti pred fenomenom migracijske krize u Europskoj uniji. Vrijednosti katoličkog odgoja, prema Kurikulumu, uspoređuju se s vrijednostima Europske unije i njezinih temeljnih dokumenata, poput Ugovora o Europskoj uniji, kako bi se došlo do sagledavanja i racionalizacije izazova suživota domaćeg stanovništva i migranata. Metodom komparacije proučavat će se vrijednosti Katoličke Crkve koje se pronalaze u predmetu katolički vjeronauk za srednje škole, a proizlaze iz Svetog pisma i tradicije Crkve, tj. katoličkoga vjerskog odgoja, te vrijednosti Europske unije, koje proizlaze iz njezinih temeljnih dokumenata. Proučavajući problematiku i izazove multinacionalnoga i plurikulturalnoga društva, u kojem se još uvijek traže rješenja i mogućnosti međuljudskih odnosa, autor želi ponuditi neke ideje, kao moguća rješenja migracijske krize unutar Europske unije, kako bi se preko katoličkog odgoja i obrazovanja, tj. preko „načela solidarnosti” prihvatio i ostvario suživot u različitosti, toleranciji i miru, gdje bi svatko imao pravo slobodno živjeti svoj svjetonazor te nacionalni i vjerski identitet.
Keywords
migranti; migracijska kriza; vjerski odgoj; solidarnost; suživot u različitosti; toleranciji i miru
Hrčak ID:
247658
URI
Publication date:
22.12.2020.
Visits: 1.220 *