Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.17818/EMIP/2020/2.8

ODNOS DIMENZIJA NACIONALNE KULTURE I JASNOĆE ULOGA NA POSLU

Najla Podrug ; University of Zagreb, Faculty of Economics and Business
Andrea Brezović
Davor Filipović ; University of Zagreb, Faculty of Economics and Business


Full text: croatian pdf 327 Kb

page 471-488

downloads: 784

cite


Abstract

Iako je teško prepoznati izravno djelovanje nacionalne kulture na poslovne rezultate, menadžeri trebaju biti svjesni njezine važnosti. S druge, pak, strane, zaposlenicima su jasne uloge veoma bitne jer se povećanjem obavijesti o ulogama, percepcije zaposlenika o nesigurnosti smanjuju. Stoga je proučavanje jasnoće uloga na poslu važno, a dokazano je kako ono pozitivno utječe na stavove i ponašanje u radu. Dokazano je kako nepoželjne posljedica niske jasnoće uloga na poslu utječu negativno na razinu izvedbe, pa time i na poslovni rezultat. Cilj je ovoga rada otkriti postoji li povezanost između Hofstedeovih kulturoloških dimenzija i jasnoće uloga na poslu. Istraživanje je provedeno na sekundarnim podacima te je primjenom višestruke linearne regresije i korelacijske analize identificirana pozitivna povezanost između distance moći i jasnoće uloga na poslu te pozitivna povezanost kratkoročne vremenske orijentacije i jasnoće uloga na poslu. Doprinos ovog istraživanja leži u mogućnosti da se karakteristike distance moći i kratkoročne vremenske orijentacije koriste kao alat u osnaživanju jasnoće uloga na poslu među zaposlenicima.

Keywords

nacionalna kultura; Hofstedeove kulturološke dimenzije; jasnoća uloga na poslu; dvosmislenost uloga na poslu

Hrčak ID:

247885

URI

https://hrcak.srce.hr/247885

Publication date:

15.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.471 *