Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.spec-issue.67

Povećanje uključenosti potrošača na društvenim mrežama: pratiteljima utjecajnih osoba ‘sviđa se’ vidjeti lice u objavi

Matia Torbarina orcid id orcid.org/0000-0001-5756-7292 ; University of Rijeka, Faculty of Economics and Business
Lara Jelenc orcid id orcid.org/0000-0002-7052-6206 ; University of Rijeka, Faculty of Economics and Business
Ivana Brkljačić ; University of Rijeka, Faculty of Economics and Business


Full text: english pdf 869 Kb

page 67-81

downloads: 1.569

cite


Abstract

Svrha - Svrha istraživanja bila je ispitati mogu li utjecajne osobe na Instagramu utjecati na uključenost pratitelja pomoću jednostavnog dodatka objavi.
Metodološki pristup - Istraživanje je provedeno na objavama hrvatskih utjecajnih osoba na Instagramu s više od deset tisuća pratitelja. Deset objava svake od utjecajnih osoba analizirano je prikupljanjem podataka o nižoj uključenosti, to jest broju oznaka ‘sviđa mi se’, i višoj, to jest broju komentara ispod objave, zajedno s informacijom o tome prikazuje li objava ljudsko lice i nekoliko brojčanih opisa utjecajne osobe.
Rezultati i implikacije - Ljudsko lice na objavi utjecalo je na nižu razinu uključenosti pratitelja, veći broj oznaka ‘sviđa mi se’ uočen je na objavama koje pokazuju lice kontrolirajući efekt broja pratitelja na uključenost. Viša razina uključenosti pratitelja ne razlikuje se s obzirom na prikazivanje lica u objavi.
Ograničenja - Nepostojanje jednoznačne definicije pojma utjecajna osoba utjecalo je na odabir konzervativnog uzorka utjecajnih osoba s više od deset tisuća pratitelja. Osim toga, nije bilo mogućnosti kontrolirati sadržaj objava koje su prethodile analiziranim objavama, a mogle su utjecati na ponašanje pratitelja.
Doprinos - Iako su prethodna istraživanja pokazala da je lice na objavi na Instagramu povezano s većim brojem oznaka ‘sviđa mi se’ i većim brojem komentara u kontekstu prijateljskih odnosa, utjecajne osobe i pratitelji nemaju takvu vrstu direktnog reciprociteta u međusobnom davanju oznaka ‘sviđa mi se’ i uzajamnog komentiranja objava. S obzirom da dobitci pratitelja nisu jednoznačni, nalaz da unutar takvog odnosa jednostavna preinaka objave može povećati uključenost pratitelja vrijedna je znanstvene pozornosti.

Keywords

utjecajna osoba; Instagram; lice; uključenost

Hrčak ID:

247955

URI

https://hrcak.srce.hr/247955

Publication date:

16.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 4.055 *