Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15176/vol57no205

“Tko će, ako ne mi sami?”: primjenjivost DIY koncepata na primjeru suvremene kantautorske scene u Zagrebu

Tanja Halužan orcid id orcid.org/0000-0001-8130-9568 ; Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb


Full text: croatian pdf 286 Kb

page 79-105

downloads: 579

cite


Abstract

Rad nudi uvid u istraživanje nezavisnih glazbenih praksi u kontekstu društvenih zajednica promatranih kroz teorijsko-interpretativni okvir scene. S naglaskom usmjerenim lokalnoj interpretaciji stvaranja, izvedbe i potrošnje kantautorske glazbe, razmatra jednu od tvorbenih konvencija ugrađenih u suvremenu kantautorsku scenu u Zagrebu: svestranost glazbenika i preuzimanje inicijative primjenom do-it-yourself (DIY) načela, poetika i estetika. Osim u samom stvaralačkom i izvođačkom procesu, moguće ih je detektirati i na polju promocije i izdavaštva, a upravo otisci njihove primjene nude mogućnost ocrtavanja skice razvoja suvremene kantautorske scene u Zagrebu. Pregledom kroz neke od formativnih DIY programa i projekata koji su poslužili kao platforma za promoviranje glazbenika te njihovo međusobno povezivanje, rad donosi primjere primjenjivosti DIY koncepata te propituje razloge opiranja kantautora ustaljenim obrascima stvaranja i potrošnje popularne glazbe, kao i pojedinim općim društvenim i ekonomskim uzusima.

Keywords

Zagreb, nezavisne glazbene prakse, kantautorska scena, DIY, glazbena industrija

Hrčak ID:

248314

URI

https://hrcak.srce.hr/248314

Publication date:

21.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.638 *