Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.47960/2232-9080.2020.20.10.18

USPOREDBA MODELA KAPACITETA RAZLIČITIH TEORIJSKIH POSTAVKI NA PRIMJERU MALOG GRADSKOG KRUŽNOG RASKRIŽJA U GRADU MOSTARU

Danijela Maslać orcid id orcid.org/0000-0002-1391-5141 ; University of Mostar, Faculty of Civil Engineering
Dražen Cvitanić ; University of Split, Faculty of Civil Engineering, Architecture and Geodesy


Full text: croatian pdf 844 Kb

page 18-28

downloads: 380

cite

Full text: english pdf 855 Kb

page 18-29

downloads: 251

cite


Abstract

U svijetu postoji veliki broj modela kapaciteta kružnih raskrižja koji su svrstani u tri ključne skupine: empirijski modeli, teoretski modeli i mikroskopski simulacijski modeli. U Bosni i Hercegovini i Republici Hrvatskoj ne postoji pravilnikom propisani model kapaciteta kružnih raskrižja. Teoretski modeli kapaciteta izvedeni su iz teorije prihvaćanja vremenskih praznina. Zbog određenih nedostataka teorije prihvaćanja vremenskih praznina Brilon i Wu uvode novi koncept za analizu kapaciteta nesemaforiziranih raskrižja, pa time i kružnih raskrižja, zasnovan na teoriji konflikata i teoriji repova (queuing theory). U ovom radu se analiziraju tri najčešće korištena modela kapaciteta kružnih raskrižja u svijetu (HCM, Akcelik, Brilon-Wu), s različitim teorijskim pozadinama, kako bi se usporedili s direktno mjerenim kapacitetom na terenu u lokalnim uvjetima u Bosni i Hercegovini i time uvidile razlike u rezultatima primjene.

Keywords

kapacitet; kružna raskrižja; direktno mjerenje kapaciteta

Hrčak ID:

248483

URI

https://hrcak.srce.hr/248483

Publication date:

18.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.501 *