Skip to the main content

Conference paper

Zemljovid ratnog izvješćivanja

Zala Volčić


Full text: english pdf 143 Kb

page 77-82

downloads: 1.365

cite


Abstract

Medijska popraćenost nedavnog rata u Iraku postala je tema globalne javne
rasprave. Uspoređujući taj rat s onim u Golfskom zaljevu 1990-91., vidljive su
razlike u načinu izvještavanja. Propaganda se u klasičnom smislu riječi može
definirati kao: “namjeran i sustavan pokušaj oblikovanja percepcija, manipuliranja
kognitivnim, i izravno ponašanje kojim se želi postići reakcija koja produžava
željenu namjeru propagandista” (Jowett i O’Donnell, 1986: 16). Propagandu
treba razmatrati u kontekstu društva koje određuje njene osobine ili
smjer, posebice u odnosu na jezik i ideologiju koja oblikuje jezgru društvene
svakodnevice. Šala da će rat u Iraku postati najnoviji reality show, u nekom
smislu postala je istinita. Prizori života i smrti iz tog rata su, kad god je to bilo
moguće, re–konstruirani na isti način kao i prizori iz reality showa “Opstanak”.
Tekst raspravlja o današnjem novinarstvu i kritički propitkuje izvještavanje
o Iračkom ratu.

Keywords

ratno izvještavanje; ratna propaganda; rat u Iraku

Hrčak ID:

23002

URI

https://hrcak.srce.hr/23002

Publication date:

28.11.2004.

Article data in other languages: english

Visits: 2.527 *