Conference paper
Zemljovid ratnog izvješćivanja
Zala Volčić
Abstract
Medijska popraćenost nedavnog rata u Iraku postala je tema globalne javne
rasprave. Uspoređujući taj rat s onim u Golfskom zaljevu 1990-91., vidljive su
razlike u načinu izvještavanja. Propaganda se u klasičnom smislu riječi može
definirati kao: “namjeran i sustavan pokušaj oblikovanja percepcija, manipuliranja
kognitivnim, i izravno ponašanje kojim se želi postići reakcija koja produžava
željenu namjeru propagandista” (Jowett i O’Donnell, 1986: 16). Propagandu
treba razmatrati u kontekstu društva koje određuje njene osobine ili
smjer, posebice u odnosu na jezik i ideologiju koja oblikuje jezgru društvene
svakodnevice. Šala da će rat u Iraku postati najnoviji reality show, u nekom
smislu postala je istinita. Prizori života i smrti iz tog rata su, kad god je to bilo
moguće, re–konstruirani na isti način kao i prizori iz reality showa “Opstanak”.
Tekst raspravlja o današnjem novinarstvu i kritički propitkuje izvještavanje
o Iračkom ratu.
Keywords
ratno izvještavanje; ratna propaganda; rat u Iraku
Hrčak ID:
23002
URI
Publication date:
28.11.2004.
Visits: 2.527 *