Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.3935/ljsr.v27i2.362

SPECIFIČNOSTI SUPERVIZIJE OBITELJSKIH MEDIJATORA U SUSTAVU SOCIJALNE SKRBI

Branka Sladović Franz ; Department of Social Work, Faculty of Law, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 568 Kb

page 255-286

downloads: 876

cite


Abstract

Uvodno je opisana potreba za supervizijom obiteljskih medijatora i predstavljena su ključna obilježja edukativne i metodske supervizije te modela naukovanja kao suvremenih oblika supervizijskog praćenja stjecanja dodatnih profesionalnih kompetencija u kontekstu pomažućih zanimanja, osobito medijacije. U radu je prikazana supervizija koja je provedena s obiteljskim medijatorima koji rade u sustavu socijalne skrbi i to kroz dva supervizijska ciklusa. Ciljevi supervizije bili su pridonijeti integraciji njihovih znanja i vještina, pratiti i analizirati neposredan rad na medijacijskim slučajevima i poticati razvoj profesionalnog identiteta obiteljskih medijatora, sve u svrhu podizanja kvalitete rada s korisnicima prilikom primjene medijacije kao psihosocijalne intervencije i novije socijalne usluge. Sadržaji i teme supervizijskog rada prikazani su kroz pojedinačna supervizijska pitanja (osjećaji medijatora, radno mjesto, načela medijacije, uvjerenja i predrasude), zatim kroz stručna i edukativna pitanja značajna za sve supervizante (uloga medijatora, upotreba konkretnih vještina i intervencija, specifični oblici medijacije, provedba medijacije, posebne okolnosti, supervizijske kompetencije) i na koncu kroz organizacijske teškoće provedbe medijacije (upućivanje u obiteljsku medijaciju, zakonodavni okvir i propisi i doživljaj nerazumijevanja). Opisani su i specifični supervizijski izazovi u pogledu sastava grupe, načina rada i kompetentnosti supervizora za provedbu edukativne i/ili metodske supervizije u ovom području rada s obiteljima. Zaključno su raspravljene sličnosti i razlike edukativne i metodske supervizije te neki elementi modela naukovanja.

Keywords

edukativna supervizija; metodska supervizija; kognitivni model naukovanja; obiteljska medijacija; razvoj kompetencija obiteljskih medijatora

Hrčak ID:

249216

URI

https://hrcak.srce.hr/249216

Publication date:

27.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 2.357 *