Skip to the main content

Conference paper

Političko obrazovanje i Rawlsova koncepcija osobe i društvene

Vladimir Vujčić ; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 260 Kb

page 16-32

downloads: 735

cite


Abstract

U ovome radu autor je pokušao pokazati odnos između Rawlsove koncepcije osobe, društvene kooperacije i političke edukacije. Rawls političku edukaciju precizno veže za liberalno političko stajalište, a ne za život u cjelini. Zato je u njegovoj koncepciji važna teza o “razložnom pluralizmu” i razložno nesuglasnim koncepcijama dobroga života. U radu se pokušava pokazati da je za Rawlsa upravo koncepcija razložne osobe cilj političke edukacije, zapravo sposobnost osobe da prihvati osnovna načela pravednosti kao uvjeta za društvenu kooperaciju, a “tereti suđenja” su izvor i okvir temeljnih političkih vrlina (tolerancije, respekta, reciprociteta, uljudnosti, itd.) koje Rawls zastupa i smatra značajnima za ideju javnoga uma, tj. određenu vrstu deliberativne demokracije, te za samu opstojnost i stabilnost političkog poretka. Tako se Rawls zapravo uključio u raspravu o koncepciji liberalnih vrlina i mogućnosti njihove političke socijalizacije i edukacije.

Keywords

kooperacija; liberalizam; političko; političko obrazovanje; razložni pluralizam; Rawls; tereti suđenja

Hrčak ID:

23201

URI

https://hrcak.srce.hr/23201

Publication date:

26.8.2003.

Article data in other languages: english

Visits: 1.534 *