Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15176/vol55no104

“Daj i uzmi”: reprezentacije postsocijalističke “nove buržoazije” u glazbenim video spotovima

Ondřej Daniel orcid id orcid.org/0000-0002-2335-2717 ; Metropolitan University Prague


Full text: english pdf 234 Kb

page 67-79

downloads: 631

cite


Abstract

Ovaj je rad pokušaj primjene modela društvenih odnosa utemeljenih na klasnom segmentu za koji se u radu koristi termin “nova buržoazija”. Dok se jedan dio socijalističke elite lako apsorbirao u novu buržoaziju, odnos nove buržoazije sa socijalističkom “novom klasom” ostaje nejasan. Promjene koje su pratile raspad socijalističkih režima poklapale su se s novim modelima stjecanja kapitala u kapitalističkim zemljama. Premda diskursi valorizacije bogatstva nisu jedinstvena značajka postsocijalističkog konteksta, njihova važnost u postsocijalizmu kao vremenu brzih ekonomskih i društvenih promjena raste. U općeprihvaćenoj inačici hegemonijskog narativa, postsocijalizam je favorizirao one koji su se mogli prilagoditi na često surove uvjete tržišta. U radu se na temelju glazbenih video spotova rekonstruiraju predodžbe koje se odnose na strane zemlje: radostan susret sa zapadom i žudnja za jugom. Drugi postsocijalistički video spotovi nude pogled koji je ambivalentniji. Na taj se način postavlja više aktualnih pitanja koja su posebno relevantna za trenutnu krizu postsocijalističkih liberalnih demokracija.

Keywords

klasa, postsocijalizam, nova buržoazija, glazbeni spotovi, pop glazba

Hrčak ID:

202029

URI

https://hrcak.srce.hr/202029

Publication date:

21.6.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 1.518 *