Skip to the main content

Review article

Tišina kao kreativni alat u filmovima Paula Thomasa Andersona

Aljoša Zovko


Full text: english PDF 158 Kb

downloads: 583

cite


Abstract

U ovom radu razmatra se uloga tišine u suvremenom filmu te pitanje kako njezino korištenje uz druge dijegetske zvukove i glazbu pridonosi stvaranju uspješnog filmskog glazbenog zapisa. Detaljnom analizom izabranih filmova Paula Thomasa Andersona, te uspoređivanjem sa spoznajama znanstvenih istraživanja o ulozi tišine u filmu, ovaj rad nastojat će prikazati mnoštvo izražajnih mogućnosti kojom tišina obogaćuje i upotpunjuje zvučno stvaralaštvo u filmskom mediju. Iako su već u prošlosti režiseri poput Bergmana, Godarda i Antonionija
koristili tišinu kao stvaralački alat, mlađa generacija predvođena redateljima poput Andersona uspjela je pronaći originalne i inovativne načine kako sintetizirati glazbu, tišinu, dijalog i nijemost te tim pristupom ostvariti filmove koji kod gledatelja ostavljaju upečatljiv dojam.

Keywords

filmski zvuk; filmska tišina; filmska teorija; Paul Thomas Anderson; oblikovanje zvuka

Hrčak ID:

252885

URI

https://hrcak.srce.hr/252885

Publication date:

26.2.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.721 *