Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.20901/ms.11.22.1

Emocionalizacija i privatizacija političke komunikacije na Facebooku : Faktori koji stimuliraju interakciju građana?

Milica Vučković ; Faculty of Political Science, University of Zagreb
Tanja Oblak Črnič ; Fakultet društvenih znanosti, Sveučilište u Ljubljani


Full text: english pdf 637 Kb

page 3-23

downloads: 537

cite


Abstract

Društveni mediji su često optuživani kao jedan od glavnih stimulatora personalizacije političke ‏komunikacija, a posljedično i kao jedan od faktora koji utječu na depolitizaciju suvremene politike. Ipak,‏ personalizacija može potaknuti određene korisnike da više pažnje posvete političkim temama te da‏ djeluju responsivnije prema personaliziranim političkim profilima. U ovom članku su prezentirani rezultati‏ longitudinalne analize političke komunikacije Baracka Obame na njegovoj Facebook stranici. Istraživanje ‏je pokušalo odgovoriti na pitanje u kojoj mjeri je Obama putem Facebooka komunicirao političke teme,‏ a u kojoj mjeri osobni profil, te ima li prisutnost emocija i referenci na privatni život u postovima određeni‏ efekt na korisnike Facebooka, mjereno kroz broj lajkova, komentara i dijeljenja koje ti određeni postovi‏ dobiju. Oslanjajući se na rezultate kvantitativne analize sadržaja koja je provedena na 2804 Facebook ‏posta koji su objavljeni na Obaminoj stranici u razdoblju od 2008. do 2016., istraživanje je otkrilo kako ‏je Obama svoju Facebook stranicu koristio prvenstveno za komuniciranje političkih tema, a tek onda i‏ osobnog profila. Dok je personalizacija Obamine političke komunikacije na Facebooku predmet opširnije‏ rasprave, ovo istraživanje potvrđuje kako postovi koji sadrže emocije i reference na privatni profil privlače‏ veći broj odgovora (lajkova, komentara, dijeljenja) korisnika Facebooka od postova koji ne sadrže emocije‏ ili reference na privatni profil.‏‏ ‏ ‏

Keywords

personalizacija; emocionalizacija; društveni mediji; Barack Obama; analiza sadržaja; Facebook

Hrčak ID:

253368

URI

https://hrcak.srce.hr/253368

Publication date:

9.3.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.487 *