Media studies, Vol. 11 No. 22, 2020.
Original scientific paper
https://doi.org/10.20901/ms.11.22.6
Prikaz emancipirane žene 21. stoljeća u reklamama za parfem
Lana Gajger
orcid.org/0000-0003-2174-3025
; Faculty of Political Science, University of Zagreb
Viktorija Car
orcid.org/0000-0003-2799-8926
; Faculty of Political Science, University of Zagreb
Abstract
U 21. stoljeću feministički pokret doživljava novi uzlet, a na to osobit utjecaj imaju slavne žene koje svojim djelovanjem promoviraju emancipaciju žene. Cilj ovog rada bio je utvrditi kako se u reklamama za ženske parfeme prikazuje emancipiranost kao poželjna ženska osobina. Kvalitativnom istraživačkom metodom analize narativa analizirano je pet reklama za parfeme čije su glavne protagonistice slavne osobe. Njihove zajedničke karakteristike su odlučnost, s izraženim osjećajem samosvijesti, i buntovnost. One su ekstrovertirane, asertivne i sklone traženju uzbuđenja, kompetentne i orijentirane na uspjeh. Njihova poželjnost određena je istodobnim utjelovljivanjem muževnog ponašanja i estetike ženstvenosti, odbacivanjem rodnih normi (izuzev ideala vitkosti), dominantnim ponašanjem u interakciji s muškarcima te okretanjem budućnosti. Ponašanje protagonistica izrazito odgovara karakteristikama postfeminističkog poimanja ženstvenosti te podržava temeljnu odrednicu feminizma – ideju emancipacije.
Keywords
emancipacija; postfeminizam; četvrti val feminizma; slavne osobe; reklama za parfem
Hrčak ID:
253382
URI
Publication date:
9.3.2021.
Visits: 2.874 *