Review article
Odgoj za medije u školama u svijetu Hrvatski model medijskog odgoja
Karmen Erjavec
Nada Zgrabljić Rotar
Abstract
Put ka demokratskom odgoju djece širom je otvoren i zacrtan u mnogim europskim
dokumentima i preporukama koje se zalažu za demokratsko i civilno društvo, te štite
pravo građana i djece da budu informirana i da budu zaštićena od nekontrolirane medijske
produkcije. Još je 1964. godine UNESCO potaknuo ideju o odgoju za medije,
koji bi povećao razumijevanje medija i razvio kritičku svijest o medijima kod mladih
korisnika, primpremajući ih za odgovorno državljanstvo.
Na UNESCO-voj konferenciji Odgoj za medije (Media Education), održanoj 1982.
godine u Njemačkoj, prihvaćena je deklaracija koju je potpisalo 19 država, u kojoj se
naglašava važnost medijskog odgoja i traži od razvijenih zemalja svijeta da se, izradom
sustavnih programa medijskog opismenjavanja na svim razinama, uključe u svjetski
projekt odgoja za medije.
Ovaj članak pokazuje koliko su razvijene zemlje svijeta ozbiljno prihvatile preporuke.
Analitički se prikazuju smjernice i postignuti rezultati u različitim zemljama svijeta.
Slovenija i Hrvatska također nastoje zadovoljiti uvjete demokratizacije školskog
programa uvođenjem medijskog odgoja, pri čemu je Slovenija postigla mnogo bolje
rezultate.
Keywords
odgoj za medije; medijska pismenost; demokratski odgoj
Hrčak ID:
23377
URI
Publication date:
20.5.2000.
Visits: 7.302 *