Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15644/asc55/1/4

Znanje učitelja osnovnih škola o avulziji zuba

Ivan Salarić orcid id orcid.org/0000-0001-8390-8185 ; Department of Oral Surgery, University of Zagreb School of Dental Medicine, Zagreb, Croatia; Department of Oral and Maxillofacial Surgery, University Hospital Dubrava, Zagreb, Croatia
Daniela Tikvica Medojević ; Private dental practice, Zagreb, Croatia
Ksenija Baždarić ; Department of Medical Informatics, University of Rijeka Faculty of Medicine, Rijeka, Croatia
Josipa Kern ; Department of Medical Statistics, Epidemiology and Medical Informatics, University of Zagreb School of Medicine, Andrija Štampar School of Public Health, Zagreb, Croatia
Ante Miličević ; Department of Oral and Maxillofacial Surgery, University Hospital Dubrava, Zagreb, Croatia
Petar Đanić orcid id orcid.org/0000-0002-6789-2782 ; Department of Oral Surgery, University of Zagreb School of Dental Medicine, Zagreb, Croatia; Department of Oral and Maxillofacial Surgery, University Hospital Dubrava, Zagreb, Croatia
Josip Biočić ; Department of Oral Surgery, University of Zagreb School of Dental Medicine, Zagreb, Croatia; Department of Oral and Maxillofacial Surgery, University Hospital Dubrava, Zagreb, Croatia
Darko Macan orcid id orcid.org/0000-0001-8632-8186 ; Department of Oral Surgery, University of Zagreb School of Dental Medicine, Zagreb, Croatia; Department of Oral and Maxillofacial Surgery, University Hospital Dubrava, Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 372 Kb

page 28-36

downloads: 692

cite

Full text: croatian pdf 372 Kb

page 28-36

downloads: 161

cite


Abstract

Cilj: Trauma trajne denticije najčešća je kod djece u dobi od 7 do 9 godina te su učitelji prvi koji je uočavaju. Avulzija je potpuno izbijanje zuba iz zubne alveole i najteži je oblik dentalne traume. S obzirom na to da učitelji osnovnih škola u takvim slučajevima najčešće preuzimaju ulogu školske medicinske sestre, svrha istraživanja bila je procijeniti njihovu sposobnost pri zbrinjavanju te znanje o avulziji zuba. Materijal i metode: Uručeno je 312 anketnih upitnika učiteljima iz 24 nasumično odabrane osnovne škole u Zagrebu. Izrađen je algoritam za procjenu sposobnosti zbrinjavanja djeteta. Rezultati: Odziv ispitanika iznosio je 81,37 % (N = 255). Samo 3,14 % učitelja ispravno bi replantiralo trajni zub, a 49,92 % odvelo bi učenika u najkraćem roku doktoru dentalne medicine. Polovina ispitanika (50,2 %; N = 128) spremila bi izbijeni zub u rupčić. Sveukupno je samo 4,71 % ispitanika (N = 12) ocijenjeno sposobnima za zbrinjavanje avulzije trajnoga zuba kod djece. Zaključak: Rezultati istraživanja otkrili su nedostatke u organizaciji školskog zdravstva, ozbiljan nedostatak znanja učitelja osnovnih škola te upozorili na nužnost kontinuirane izobrazbe učitelja kad je riječ o toj temi.

Keywords

MeSH pojmovi: avulzija zuba; školski učitelji; zdravstvene spoznaje, stavovi i praksa; stomatološko obrazovanje. Autorske ključne riječi: istraživanje obrazovanja, stajališta, zdravstveni odgoj, stomatološki, znanje, anketni upitnici, avulzija zuba

Hrčak ID:

254135

URI

https://hrcak.srce.hr/254135

Publication date:

20.3.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.739 *