Original scientific paper
https://doi.org/10.32914/mcpr.12.1.3
KOMUNIKOLOŠKA INTERPRETACIJA MEDIJSKIH SADRŽAJA U HRVATSKIM TISKOVINAMA O VLADI REPUBLIKE HRVATSKE
Mario Plenković
; University of Zagreb, Zagreb, Croatia & Alma Mater Europaea – ECM & Faculty of Electrical Engineering and Computer Science, Institute for Media Communications, University of Maribor, Maribor, Slovenia
Slobodan Hadžić
; PressCut, Zagreb, Croatia
Jelena Hadžić
; Faculty of Croatian Studies; University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Vlasta Kučiš
; Faculty of Arts, University of Maribor, Maribor, Slovenia
Daria Mustić
; Faculty of Graphic Arts, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Komunikološka prakseološka evaluacija medijskih sadržaja u hrvatskim tiskovinama (pisani vizualni novinski sadržaji) spram rada Vlade Republike Hrvatske i vladinih institucija, u ovom istraživanju, dala je odgovor na pitanje jesu li hrvatski tiskovni mediji ogledalo stvarnih događanja ili su iskrivljena i preoblikovana stvarnost o Vladi RH. Osnovni cilj ove longitudinalne projektne istraživačke studije je saznati kako hrvatske tiskovine svojim (ne)kritičkim autorskim pisanim i vizualnim sadržajima utječu na formiranje javnog mnijenja kod građana RH o radu i ugledu Vlade RH. Korištena je kvalitativna i kvantitativna paradigmatska ontološka, epistemiološka, aksiološka, retorička, statistička i empirijska istraživačka metodologija. Odabirom komunikološke prakseološke univerzalne istraživačke metode od pet evalvacijskih varijabli: (1) objektivnost, (2) primjerenost, (3) brzina / pravovremenost medijskih sadržaja, (4) atraktivnost i (5) društvena angažiranost, u evaluaciji hrvatskih tiskovina (novine i vizualna produkcija) analiziran je temeljni komunikološki model javnog komuniciranja „svi, sa svima, o svemu, potpuno, argumentirano i osobno odgovorno“ na svim razinama pisane i vizualne novinske produkcije u hrvatskim tiskovinama u istraživačkim vremenskim granicama od 3. siječnja do 3.veljače 2021.godine. Projektno istraživanje je longitudinalnog karaktera (istraživačka studija br.1.). U ovom istraživanju autori prezentiraju samo dio istraživačkih projektnih rezultata, koji se odnose na dobivene empirijske istraživačke rezultate, koji se odnose na interpretacijsku komunikološku analizu objektivnosti, primjerenosti, brzine (pravovremenosti), atraktivnosti, te društvene angažiranosti novinskih pisanih i vizualnih evaluacijskih medijskih sadržaja. Rezultati segmentirano prezentiranih empirijskih istraživanja su pokazali visoku korelacijsku zastupljenost novinskih pisanih vizualnih medijskih sadržaja na temu Vlade i premijera Vlade RH, te ukazuju na visoku ekstremnu zastupljenost, u pojedinačnim tiskovinama, s iracionalnim negativnim novinskim pisanim i vizualnim objavama.
Keywords
Komunikologija; Vlada RH; mediji; medijski sadržaj; tiskovine; komunikološka interpretacija
Hrčak ID:
256890
URI
Publication date:
15.4.2021.
Visits: 2.333 *