Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.32914/mcpr.12.1.5

PRAGMALINGVISTIČKI PRISTUP ANALIZI HUMORISTIČNOG SADRŽAJA O COVID-19 PANDEMIJI

Iva Borić ; Grimms Institute, Zagreb, Croatia
Jelena Hadžić ; Faculty of Croatian Studies, University of Zagreb, Zagreb, Croatia & Alma Mater Europaea, Maribor, Slovenia


Full text: croatian pdf 1.119 Kb

page 91-104

downloads: 453

cite


Abstract

Pojava pandemije COVID-19 rezultirala je mnogim neobičnim i neočekivanim situacijama kojima su gotovo svi stanovnici Republike Hrvatske bili izloženi na svim područjima života. Navedena promjena društvene situacije uzeta je kao primjer toga da kontekst mijenja značenje jezičnog iskaza, odnosno, osim uobičajenih značenja sadržaja, pojavljuju se i nova značenja koja prije pojave pandemije nisu postojala. Za pragmalingvističku analizu sadržaja koja je primijenjena u ovom radu, ključ je kontekst po kojem dešifriramo značenje. Svrha rada je istražiti vrste razgovornih maksima koje se krše u jezičnim iskazima humorističnog sadržaja, prikupljenog tijekom ožujka 2021. Sadržaj se sastoji od primjera prikupljenih iz vrela interpersonalne i grupne komunikacije.
Upotreba jezika kroz humor kao narativ u prvi plan stavlja i samu snagu tropa, kao što su metafora, metonimija, sinegdoha, implikatura itd. Bez njih se gubi mogućnost „širenja horizonta“, odnosno istraživanje teritorija između običnog i neobičnog. Budući da većina humora već samom formiranju krši neke od maksima, moguće interpretacije proučavanih humorističnih jezičnih iskaza, primjeri su kako kontekst i kršenje maksima, kao osnovnih pretpostavki racionalnog razgovora dovode do novog značenja i humorističnog efekta (ili dodatnog humorističnog okidača, različitog od postojećeg, u novom kontekstu).

Keywords

humor; pandemija Covid 19; konverzacijske implikature; razgovorne maksime; pragmalingvistička i komunikološka analiza sadržaja

Hrčak ID:

256892

URI

https://hrcak.srce.hr/256892

Publication date:

15.4.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.152 *