Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.17818/EMIP/2021/1.11

PROBLEM RACIONALNOSTI U KAUZALNOM I EFEKTUALNOM PRISTUPU PODUZETNIŠTVU

Mihaela Mikić orcid id orcid.org/0000-0003-3966-2530 ; University of Zagreb, Faculty of Economics and Business, Zagreb, Croatia
Dinko Primorac ; University North, Koprivnica, Croatia
Tin Horvatinović orcid id orcid.org/0000-0001-7447-9913 ; University of Zagreb, Faculty of Economics and Business, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 598 Kb

page 225-242

downloads: 584

cite


Abstract

Kauzalni i efektualni pristupi poduzetništvu najviše su istraživani pristupi u objašnjavanju načina iskorištavanja poduzetničkih prilika od strane poduzetnika. U istraživanjima koja se bave tematikom kauzalnog i efektualnog pristupa poduzetništvu uočeno je učestalo doticanje koncepta racionalnosti tih dvaju pristupa. Odnosno, mnogobrojni autori iznose stavove vezane za racionalnost odabira između navedenih dvaju pristupa poduzetništvu te racionalnu usklađenost njihovih temeljnih principa. Cilj je ovog rada kritički analizirati razne poglede koji su predloženi u literaturi o temi racionalnosti u kontekstu kauzalnog i efektualnog pristupa poduzetništvu. Iz analize proizlazi kako se većina autora koristi racionalnošću kao apsolutnim konceptom te analizira unutarnju koherentnost kauzalnog i efektualnog pristupa poduzetništvu. Međutim, nijedan autor nije definirao pojam racionalnosti kojim se koristi, a primjetno je i kako se u literaturi nedovoljno rigorozno pristupa tom konceptu te kako se neprimjereno koriste sinonimi za racionalnost. Završno, na temelju provedene analize donose se prijedlozi za buduća istraživanja.

Keywords

kauzalnost; efektuacija; racionalnost

Hrčak ID:

258654

URI

https://hrcak.srce.hr/258654

Publication date:

10.6.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.504 *