Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15176/vol58no107

Između prekarnosti i nezaposlenosti: svadbeni glazbenici u jeku pandemije

Tanja Halužan orcid id orcid.org/0000-0001-8130-9568 ; Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 248 Kb

page 129-146

downloads: 396

cite


Abstract

Nakon nekoliko desetljeća ubrzanog razvoja, industrija vjenčanja u Hrvatskoj naglo je zaustavljena Vladinim uvođenjem mjera s ciljem zaustavljanja širenja koronavirusa. Iako je o posljedicama još uvijek moguće samo nagađati, razvidno je – nakon što je zavidnu razinu održivosti pokazala čak i u razdoblju recesije – kako je suočena s izazovom bez presedana. Razoran udarac, osim vjenčanim parovima s jedne, zadan je svima uključenima u organizaciju i realizaciju vjenčanja s druge strane, uključujući i glazbenike koji su u vrijeme uobičajenog vrhunca sezone suočeni s iznenadnim otkazivanjem i do godinu dana unaprijed dogovorenih nastupa. Premda se činjenica da se njihove aktivnosti gotovo isključivo sastoje od izvedbi uživo unazad pet godina pokazala uporištem za preživljavanje krize uzrokovane sve prisutnijim servisima za “streamanje” glazbe, u novonastalim uvjetima poprima oprečne karakteristike. Pored toga, uzme li se u obzir i da su nekim glazbenicima svadbeni angažmani primarni izvor prihoda i da se ne mogu pouzdati u institucionalnu podršku, rizici takve vrste glazbeničkog rada postaju evidentni. Ovaj članak smjera pokazati kako se svadbeni glazbenici snalaze u novonastalim okolnostima te istodobno, promatrajući izmijenjen istraživački teren, propituje učinak dubokih društvenih promjena na glazbenički rad i glazbene prakse.

Keywords

koronavirus, pandemija, svadbe, svadbeni glazbenici, prekarni rad

Hrčak ID:

259042

URI

https://hrcak.srce.hr/259042

Publication date:

18.6.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.328 *