Educational issues, Vol. 4 No. 1, 2021.
Original scientific paper
https://doi.org/10.53577/oot.4.1.3
STILOVI HUMORA SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA KAO PREDIKTORI EVALUACIJE NASTAVNIKA I MOTIVACIJSKIH ČIMBENIKA U STUDENATA
Tea FILEŠ
; Zagrebačka banka d.d., Zagreb, Hrvatska
Nina PAVLIN-BERNARDIĆ
; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Abstract
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinos stilova humora studenata i nastavničkih stilova humora
u objašnjavanju evaluacije sveučilišnih nastavnika i motivacijskih čimbenika u studenata: ispitne anksioznosti,
vrijednosti zadatka i akademske samoefikasnosti. Istraživanje je provedeno putem ankete online na uzorku
od 290 studenata različitih fakulteta. Sudionici su ispunjavali skalu nastavničkog humora, skale vrijednosti
zadatka, akademske samoefikasnosti i ispitne anksioznosti, upitnik evaluacije nastavnika i upitnik stilova
humora. Rezultati pokazuju da je prikladan humor nastavnika pozitivan, a neprikladan humor negativan
prediktor evaluacije nastavnika. Za motivacijske čimbenike dobiveni su sljedeći rezultati: afilijativni stil humora
studenata je negativan, a samoporažavajući stil pozitivan prediktor ispitne anksioznosti, dok se stilovi humora
nastavnika nisu pokazali statistički značajnima. Agresivni stil humora studenata i neprikladan humor nastavnika
su pozitivni, a samopoboljšavajući stil humora studenata i prikladan humor nastavnika negativni prediktori
vrijednosti zadatka. Afilijativni i samopoboljšavajući stil humora studenata te prikladan humor nastavnika
su pozitivni, a agresivni stil humora studenata je negativan prediktor akademske samoefikasnosti. Dobiveni
rezultati upućuju na doprinos humora u obrazovnom kontekstu kao i na poželjnost korištenja humora na nastavi.
Keywords
humor nastavnika; stilovi humora; evaluacija nastavnika; motivacijski čimbenici
Hrčak ID:
259431
URI
Publication date:
30.4.2021.
Visits: 1.626 *