Preliminary communication
https://doi.org/10.18045/zbefri.2021.1.199
Odnos između karakteristika korporativnog upravljanja i agencijskih troškova
Mahdi Salehi
orcid.org/0000-0003-2698-9817
; Ferdowsi University of Mashhad, Mashhad, Iran
Mohammad Sadegh Adibian
; University of Mashhad, Mashhad, Iran.
Zakiyeh Sadatifar
; Accounting Imamreza International University of Mashhad, Mashhad, Iran.
Ehsan Khansalar
; Accounting, Kingston University London, London, the UK
Abstract
Cilj ove studije je procijeniti čimbenike koji doprinose agencijskim troškovima u Iranu. S tim u vezi, tijekom perioda 2010. - 2016. proučavano je 112 tvrtki. Budući da je model dinamičan i zavisna varijabla ima svojstvo zaostajanja, generalizirana metoda momenata koristi se za oslobađanje neovisnih varijabli i ometajuće komponente. Nalazi ukazuju na značajno zaostajanje zavisne varijable u sva tri modela. Prisutnost odbora za reviziju značajno utječe na pad agencijskih troškova u sva tri modela. Štoviše, rezultati sugeriraju da obiteljska poduzeća i državni dioničari sva tri modela nemaju značajan utjecaj na agencijske troškove. Podudaranje financijske poluge prisutno je u sva tri modela što uzrokuje pad agencijskih troškova. Kad se promatra imovina, veće tvrtke temeljene na tri modela imaju i više agencijskih troškova.
Keywords
agencijski troškovi; dinamički panel; generalizirana metoda momenata; faktorska analiza i odbor za reviziju
Hrčak ID:
259601
URI
Publication date:
30.6.2021.
Visits: 2.163 *