Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31337/oz.76.3.6

Elementi križa u Misi Leonarda Bernsteina

Antonia Čačić orcid id orcid.org/0000-0002-7704-4314 ; Faculty of Philosophy and Religious Studies, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Davor Brđanović orcid id orcid.org/0000-0001-8048-8840 ; Varaždin School of Music, Varaždin, Croatia


Full text: croatian pdf 118 Kb

page 373-384

downloads: 279

cite


Abstract

U kontekstu analize dramske radnje glazbeno–scenskoga djela Misa, kazališni komad za pjevače, svirače i plesače Leonarda Bernsteina, razmatranja razloga proturječnih tumačenja te propitivanja postojanja elemenata svetogrđa i umjetničke vrijednosti toga djela — članak promišlja razumijevanje umjetnosti, kriterije tumačenja umjetničkoga djela, pitanje odnosa stvaranja i destrukcije, kao i dekadencije i kiča u umjetnosti. Putem različitih glazbenih stilova i provokativnoga dijaloga, koji uvelike prelazi okvire teksta katoličkoga bogoslužja, u raspletu dramske radnje Bernsteinova Misa dovodi protagoniste do katarze. Unatoč krizi povjerenja u svjetovne i vjerske autoritete i institucije te dubokoj moralnoj krizi američkoga društva 70–ih godina 20. stoljeća, koja je do danas dosegnula globalne razmjere, Bernstein ne gubi nadu i vjeru u mogućnost pročišćenja i pozitivne promjene svijesti pojedinca i društva.

Keywords

bogoslužje; dekadencija; estetika; glazba; katarza; umjetnost

Hrčak ID:

259899

URI

https://hrcak.srce.hr/259899

Publication date:

7.7.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 877 *