Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.3935/ljsr.v28i1.388

SOCIJALNA ISKLJUČENOST DJECE RANE I PREDŠKOLSKE DOBI: KONCEPTUALIZACIJA, RIZICI I MODEL INTERVENCIJA

Dejana Bouillet orcid id orcid.org/0000-0002-0486-3378 ; Faculty of Education, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Vlatka Domović orcid id orcid.org/0000-0001-5794-6786 ; Faculty of Education, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 752 Kb

page 71-96

downloads: 756

cite


Abstract

U radu se analizira konstrukt socijalne isključenosti s posebnim naglaskom na djecu. Temelji se na pregledu literature o socijalnoj isključenosti i rizicima socijalne isključenosti. Socijalna isključenost djece u ranoj i predškolskoj dobi definira se kao multidimenzionalni konstrukt koji uključuje ekonomske, socijalne, kulturne, zdravstvene i druge aspekte nepovoljnosti i deprivacije koji pojedinačno ili u kombinaciji mogu imati nepovoljan utjecaj na razvoj djeteta. U skladu s ovom definicijom, analiziraju se rizici koji mogu utjecati na trenutni razvoj, zdravlje i kvalitetu života djece, ali i na njihov život u odrasloj dobi. Analizirani rizici obuhvaćaju karakteristike same djece i njihovih obitelji te karakteristike sustava podrške djetetu i roditeljima. Na temelju analize rizika socijalne isključenosti djece rane i predškolske dobi predložen je model intervencije koji podrazumijeva usku suradnju zdravstvenog sustava, sustava socijalne skrbi i obrazovanja.

Keywords

socijalna isključenost, djeca rane i predškolske dobi, rizici, model intervencija

Hrčak ID:

261095

URI

https://hrcak.srce.hr/261095

Article data in other languages: english

Visits: 1.656 *