Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.24141/2/5/1/4

Analiza vremena u prijavno-dojavnoj jedinici hitne medicinske službe

Marija Ruklić ; Department of Emergency Medicine of Zagreb County, Zagreb, Croatia
Adriano Friganović orcid id orcid.org/0000-0002-9528-6464 ; Department of Anesthesiology and Intensive Medicine, University Hospital Centre Zagreb, Zagreb, Croatia; University of Applied Health Sciences, Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 191 Kb

page 41-50

downloads: 359

cite


Abstract

Cilj. Cilj je ovog rada utvrditi postoji li razlika u vremenu mobilizacije i vremenu odziva tima hitne medicinske službe s obzirom na mjesto odvijanja hitnog poziva.

Metode. Podaci za izradu ovog rada prikupljeni su i detaljno analizirani iz informatičkog programa „e-hitne”. Uzorak čine svi pozivi koji su zaprimljeni u periodu od 1. siječnja do 31. prosinca 2019. u Medicinskoj prijavno-dojavnoj jedinici Zavoda za hitnu medicinu Zagrebačke županije. Ovim su radom prikazani broj, kategorija, mjesto intervencije, vrijeme mobiliziranja tima hitne medicinske službe te vrijeme odziva tima hitne medicinske službe za hitne pozive koji su označeni I. prioritetom (A).

Rezultati. Ukupno je u sustavu „e-hitne” zabilježeno 47 060 poziva. Dobivenim rezultatima utvrdili smo kako se od ukupnog broja zaprimljenih poziva 49 % (23 235) odnosi na hitne intervencije. Medicinski dispečer u 38 % (8841) poziva odlučio se za I. prioritet (A). Prema mjestu događaja, I. prioritet (A) u 53 % (4691) slučajeva odvija se u stanu, dok se 46 % (4071) događa na javnom mjestu. Prosječno vrijeme mobilizacije tima HMS-a za I. prioritete (A) za stan iznosi 1,87 ± 1,27 min, a za javno mjesto 1,92 ± 0,78 min, Mann-Whitneyjev U-test (p < 0,001). Prosječno vrijeme odziva tima HMS-a za I. prioritete (A) za stan iznosi 11,02 ± 4,27 min, a za javno mjesto 6,57 ± 3,78 min. Vrijeme odziva za javno mjesto prosječno je bilo znatno kraće za pozive na javnom mjestu, Mann-Whitneyjev U-test (p < 0,001).

Zaključak. Iz istraživanja je vidljivo da Zavod za hitnu medicinu Zagrebačke županije učinkovito usklađuje radne procese, kao i resurse u odnosu na potrebe populacije za hitnom medicinskom pomoći. Kreativnost, imaginacija te neprestano analiziranje vremena odrednica su procesa rada medicinskog dispečera.

Keywords

hitni poziv; medicinski dispečer; menadžment; vrijeme mobilizacije; vrijeme odziva

Hrčak ID:

261436

URI

https://hrcak.srce.hr/261436

Publication date:

23.8.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.276 *