Review article
Marketinška komunikacija na tržištu visokoga obrazovanja u Republici Hrvatskoj
Boris Marjanović
orcid.org/0000-0002-1132-6079
; Istarsko Veleučilište, Pula, Hrvatska
Marino Učeta
; Istarsko Veleučilište, Pula, Hrvatska
Abstract
Rad analizira pitanje komunikacije između potencijalnih studenata i visokoškolskih
institucija na tržištu visokoga obrazovanja. Komunikaciju treba sagledati s dva motrišta. Prvo
motrište je heterogenost tržišta što ukazuje na to da se tržište dijeli na segmente, a svaki
segment specifičan je po pitanju potreba, ali i korištenja komunikacijskih kanala. Drugo
motrište je složenost procesa donošenja odluke o kupnji. Budući da visokoškolska usluga spada
u složeno odlučivanje, komunikaciju i kanale preko kojih se komunikacija odvija treba zasebno
analizirati kroz pojedine faze odlučivanja. Na temelju istraživanja provedenoga pomoću
anketnoga upitnika, utvrđeno je da postoje razlike u korištenim kanalima komunikacije prema
sedam identificiranih tržišnih segmenata i fazama procesa donošenja odluke. Za svaki segment
i za svaku fazu procesa donošenja odluke o kupnji utvrđena je kombinacija kanala u cilju
efikasnoga komuniciranja.
Keywords
segmentacija tržišta; proces donošenja odluke o kupnji; marketinška komunikacija; promocija; komunikacijski kanali
Hrčak ID:
262661
URI
Publication date:
23.9.2021.
Visits: 876 *