Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.38003/sv.70.1.7

Pedagoška dokumentacija i zakonodavni okvir ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj

Petra Bučević orcid id orcid.org/0000-0002-3267-3707 ; Faculty of Teacher Education, University of Osijek, Osijek, Croatia
Ida Somolanji Tokić orcid id orcid.org/0000-0002-0566-2260 ; Faculty of Teacher Education, University of Osijek, Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 751 Kb

page 227-250

downloads: 4.233

cite


Abstract

Važnost i vrijednost pedagoške dokumentacije u Republici Hrvatskoj naglašeni su „Nacionalnim kurikulumom za rani i predškolski odgoj i obrazovanje“ (Narodne novine, br. 01/15). Ipak, u praksi je prisutno njezino različito shvaćanje, što je odraz jaza u komunikaciji pedagogijske teorije i prakse čemu svakako pridonose i drugi propisi koji uređuju različite segmente odgojno-obrazovnog sustava. Ovaj rad nastoji definirati pedagošku dokumentaciju u svjetlu suvremene paradigme ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te prikazuje sadržaj aktualnih zakona, standarda i pravilnika o pitanju određenja pedagoške dokumentacije te u odnosu na „Nacionalni kurikulum“. Iako usuglašenost sadržaja oko definiranja temeljnih pojmova ne jamči i njihovo razumijevanje i primjenu u praksi, ono osigurava jednako polazište potrebno za kvalitetne promjene. S obzirom na to da je riječ o temeljnim propisima koji reguliraju rad odgojno-obrazovnih ustanova i imaju izravne implikacije na kvalitetu, njihova je usklađenost međusobno te sa suvremenom pedagogijskom teorijom neophodna.

Keywords

analiza sadržaja, kurikul, osuvremenjivanje, usklađivanje, zakon

Hrčak ID:

263043

URI

https://hrcak.srce.hr/263043

Publication date:

28.9.2021.

Visits: 5.719 *