Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.38003/sv.70.1.11

Izazovi implementacije suradničkog učenja u inicijalnom obrazovanju učitelja

Alena Letina orcid id orcid.org/0000-0001-7065-6660 ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Mario Vasilj orcid id orcid.org/0000-0002-1951-9609 ; Faculty of Natural Sciences, Mathematics and Education, University of Mostar, Mostar, Bosnia and Hercegovina


Full text: croatian pdf 387 Kb

page 343-369

downloads: 378

cite


Abstract

U radu se razmatra koncept suradničkoga učenja i važnost obrazovanja budućih učitelja u razvoju kompetencija za njegovu implementaciju u nastavi. Cilj rada jest sadržajnom analizom relevantne literature ustvrditi jesu li dosadašnja istraživanja u dovoljnoj mjeri obuhvatila analizu kompetencija učitelja i studenata učiteljskih studija te uloge obrazovnih programa pri njihovu osposobljavanju za uspješnu primjenu suradničkoga učenja. Rezultati analize pokazuju kako je, zbog nedostatka odgovarajućih kompetencija učitelja za provedbu ove nastavne strategije, njezina primjena često zanemarena. Stoga se razvoj adekvatnih znanja, vještina i sposobnosti te pozitivnih uvjerenja budućih učitelja o suradničkom učenju mogu smatrati prioritetima njihova formalnoga obrazovanja. Ustvrđeno je kako su dosada provedena samo malobrojna istraživanja o stvarnim kompetencijama budućih učitelja za uspješnu primjenu ove nastavne strategije, a nedostaju i istraživanja o tome podupiru li programi učiteljskih studija na adekvatan način njihov razvoj. Stoga se u ovom radu zaključuje o potrebi poduzimanja istraživanja koja će omogućiti konkretniji uvid u postojeće stanje te potaknuti kvalitetnu i učestaliju primjenu suradničkoga učenja u nastavnoj praksi.

Keywords

kompetencije za suradničko učenje, obrazovanje budućih učitelja, strategije poučavanja, studenti – budući učitelji, suradničko učenje

Hrčak ID:

263045

URI

https://hrcak.srce.hr/263045

Publication date:

28.9.2021.

Visits: 961 *