Skip to the main content

Conference paper

POJAM OBRAZOVANJA

Maja Žitinski


Full text: english pdf 77 Kb

page 81-94

downloads: 1.204

cite


Abstract

Pojam obrazovanja podrazumijeva neki standard ili normu koja će obrazovanju dati svrhu. Vrijednosni sudovi su u obrazovanju konstitutivni. Većina rasprava o ciljevima obrazovanja se odnosi na razliku među pojmovima “educere” (izvoditi), i “educare” (uvježbavati). Izvoditi, potražuje odnos prema studentu kao osobi, pri čemu se smatra kako postati obrazovan znači naučiti biti osoba. Uvježbavanje ili izobrazba na studenta gleda kao na objekt koji se treba približiti stereotipu. Za razliku od obrazovanja, izobrazba nije logički povezana s moralnim vrijednostima. Referat preispituje raznovrsne procedure koje vode prema unutarnjoj vrijednosti samoga znanja. Ukoliko su u obrazovnoj proceduri autoriteti najvažniji, onda će studenti morati prihvaćati one zaključke koje će im autoritet nametnuti i onda kad po naravi stvari takvi zaključci nisu opravdani. Obrazovanje ne odražava samo one promjene koje su se u društvu već dogodile, ono treba zauzeti aktivnu ulogu u pronalaženju pravaca društevenih promjena. Zbog toga, indoktrinaciju i ostale racionalizacije treba smatrati nemoralnim načinom odnosa prema studentima.

Keywords

Obrazovanje; ekstrinzične i intrinzične vrijednosti; indoktrinacija; odgoj; učenje; moralno opravdanje

Hrčak ID:

2396

URI

https://hrcak.srce.hr/2396

Publication date:

9.9.2005.

Article data in other languages: english

Visits: 4.225 *