Skip to the main content

Professional paper

Marketing kao čimbenik konkurentnosti hrvatskoga bankarskog sektora

Nataša Rupčić orcid id orcid.org/0000-0002-9915-8881 ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Irena Superina Gudelj ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Full text: croatian pdf 563 Kb

page 106-127

downloads: 600

cite


Abstract

Bankarski sustav većinski je dio financijskoga sustava države te svojim kreditnim i investicijskim aktivnostima omogućuje njezin rast i razvoj. Jačanjem konkurencije, ponuda financijskih usluga banaka sve je bogatija i raznolikija. U radu se analizira bankarski sustav Republike Hrvatske radi utvrđivanja čimbenika koji mogu pridonijeti konkurentskoj prednosti banaka. U svrhu donošenja upravljačkih odluka u vezi s konkurentskim ponašanjem banaka analizirani su temeljni elementi bankarske industrije: broj bankarskih poduzeća, njihova veličina, koncentracija bankarske industrije, tržišni uvjeti, barijere ulasku na bankarsko tržište, ulaganje u infrastrukturu te regulacija tržišnoga natjecanja bankarske industrije. Bankarsko tržište u Republici Hrvatskoj srednje je koncentrirano te postoje značajne barijere ulasku u smislu kapitalnih zahtjeva, ali i regulacije poslovanja. No unatoč relativno visokoj koncentraciji, implicitni dogovori o određivanju cijene kapitala, odnosno kamatnih marži, na temelju uzajamnoga praćenja ponašanja nisu mogući zbog velikog broja supstituta drugih financijskih institucija. Tako se u bankarskome sektoru Nashova ravnoteža postiže određivanjem niskih kamatnih marži. Stoga se marketing, u smislu marketinga usluga, može identificirati kao važan čimbenik bankarskoga ponašanja koji može unaprijediti konkurentski položaj banaka.

Keywords

bankarski sektor, koncentracija, konkurentnost, marketing usluga, Republika Hrvatska

Hrčak ID:

266054

URI

https://hrcak.srce.hr/266054

Publication date:

1.12.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.409 *