Skip to the main content

Review article

EUROPSKA ISKUSTVA I NACIONALNI KURIKULUM ZA OBVEZNO OBRAZOVANJE U HRVATSKOJ (Uvod u raspravu o rezultatima istraživanja)

Branislava Baranović ; Institute for Social Research, Zagreb


Full text: croatian pdf 535 Kb

page 294-305

downloads: 2.321

cite

Full text: english pdf 697 Kb

page 305-320

downloads: 1.583

cite


Abstract

Sažetak – Rad predstavlja uvodni tekst u tematski blok u kojem su prezentirani
rezultati komparativne analize nacionalnih okvirnih kurikuluma 11 europskih
zemalja (uzorak starih i novih članica Europske unije) i Hrvatske provedene u
razdoblju od 2002. do 2005. Rezultati analize su ukazali na značajne konceptualne,
strukturne i sadržajne razlike između nastavnih programa u Hrvatskoj i nacionalnih
kurikuluma analiziranih zemalja. Iako između nacionalnih kurikuluma
analiziranih zemalja postoje evidentne razlike, za razliku od Hrvatske, sve imaju
outcome based nacionalne kurikulume (orijentirane na odgojno-obrazovne ishode,
odnosno operacionalno iskazane ciljeve obrazovanja). Nadalje, za razliku od Hrvatske
koja ima centralizirane i međusobno nedovoljno povezane predmetne programe,
nacionalni kurikulumi analiziranih zemalja su integriraniji. Većina ih ima
nacionalni kurikulumski okvir koji sagledava nacionalni kurikulum kao cjelinu,
široko defi nirana kurikulumska područja čije sadržaje povezuju zajednički odgojno-
obrazovni ishodi te eksplicite defi nirane krozkurikulumske teme. Kurikulumi
europskih zemalja također razvijaju učeničke kompetencija kojih nema u hrvatskim
nastavnim programima: napr. poduzetništvo, informatičko-komunikacijska
kompetancija kao krozkurikulumsko poučavanje. I konačno, razvoj nacionalnih
kurikuluma u europskim zemljama se odvija u smjeru razvoja temeljnih učeničkih
kompetencija potrebnih za život u društvu znanja. U toku je proces integracije temljnih
kompetencija za društvo znanja (koncept cjeloživotnog učenja) defi niranih na
europskoj razini u Europskom kompetencijskom okviru.

Keywords

europske zemlje; Hrvatska; društvo znanja; nacionalni kurikulumi; obvezno obrazovanje; temeljne kompetencije

Hrčak ID:

24600

URI

https://hrcak.srce.hr/24600

Publication date:

10.12.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 6.668 *