Skip to the main content

Original scientific paper

INTERKULTURNO OBRAZOVANJE U EUROPSKOM KONTEKSTU: ANALIZA KURIKULUMA ODABRANIH EUROPSKIH ZEMALJA

Saša Puzić ; Institute for Social Research, Zagreb


Full text: croatian pdf 708 Kb

page 373-389

downloads: 3.032

cite

Full text: english pdf 880 Kb

page 390-407

downloads: 2.005

cite


Abstract

U prvom dijelu analiziraju se najvažnije etape razvoja interkulturnog
obrazovanja te se razmatra teorijska pozadina ovoga specifi čno europskog
obrazovnog koncepta. Autor ukazuje na deklarativnu opredijeljenost europskih zemalja
za interkulturni pristup (prvenstveno kroz rad Vijeća Europe i drugih europskih
institucija), no istodobno i na njegovu nedovoljnu afi rmiranost u praksi,
što se, među ostalim, ogleda i u činjenici da (još) ne postoji zajednički europski
model interkulturnog obrazovanja. Polazeći od te konstatacije, u drugom se dijelu
analizira na koji se način, programski, u pojedinim zemljama, odnosno njihovim
nacionalnim kurikulumima, promiče kulturna raznolikost. Na temelju analize
elemenata interkulturnog obrazovanja u kurikulumima odabranih zemalja, autor
ističe različitost pojedinih pristupa te ih sažima u tri osnovna tipa: liberalni, multikulturni
i interkulturni. Prema autoru, dobivena tipologija potvrđuje tezu da su
interkulturne politike i dalje, u osnovi, nusproizvodi općih nacionalnih obrazovnih
i kulturnih politika.

Keywords

interkulturno obrazovanje; multikulturno obrazovanje; identitet; jezik; kompenzacijsko obrazovanje; manjine; kulturna raznolikost; obrazovna politika

Hrčak ID:

24602

URI

https://hrcak.srce.hr/24602

Publication date:

10.12.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 7.895 *