Professional paper
Masmediji u novoj evangelizaciji
Ivo Balukčić
Abstract
Nakon što sam u Uvodu naznačio odakle naziv i koje je značenje pojma „nova
evangelizacija“, u prvom poglavlju - na temelju crkvenih dokumenata koji govore o
ovoj problematici - istaknuo sam bitne točke „nove evangelizacije“ u odnosu na suvremeni
način medijskog komuniciranja.
Drugo poglavlje donosi kratak povijesni pregled odnosa crkvenog učiteljstva
prema sredstvima društvenog komuniciranja, što je širi pojam od masmedija. Iz povijesnog
odnosa Crkve prema sredstvima društvenog priopćivanja, pa dosljedno tome i
medijima masovnog komuniciranja, mogu se uočiti tri tendencije: 1. na početku Crkva
gleda na medije s nakanom da ih kontrolira i upotrebljava samo prema svijetu; 2. s
vremenom Crkva sve više koristi medije i unutar sebe kao zajednice u svojem pastoralnom
djelovanju; 3. da bi u svojem sazrijevanju došla do toga da su masmediji temeljne
forme društvenog suvremenog života, koje treba prožeti evanđeoskom porukom.
U trećem poglavlju, polazeći od Poruke Benedikta XVI. narodu Božjem sa Sinode
biskupa 2008., gdje između ostaloga Sv. Otac piše: „Putovi Riječi sada nisu samo
putovi misionara, nisu samo oni koje mi kršćani trebamo prijeći svojim svjedočenjem,
ulazeći u ulice naših gradova, nego su to također – a trebali bismo reći ‘ponajviše’ –
virtualni, informatički putovi“, naznačio sam nekoliko važnih odrednica u pastoralnom
djelovanju Crkve i kad je pitanju nova evangelizacija.
Imajući na umu široku problematiku koju obuhvaća naslov ove teme, u zaključnom
dijelu ovoga rada naznačio sam neke važne orijentire koje treba imati na
umu kad se koriste mediji u pastoralnom djelovanju Crkve. Prije svega sredstva društvenog
komuniciranja, mediji, ne mogu nadomjestiti govorno propovijedanje, ali ga
mogu podržavati. Sredstva društvenog priopćivanja (mediji) mogu kako naznačuje
Communio et progressio u broju 125. pomoći Crkvi u dinamici evangelizacije na tri
razine: pomažući joj da se otvori današnjem svijetu, promičući unutarnji dijalog i polazeći
od mentaliteta današnjeg svijeta, naviještati Radosnu vijest spasenja jezikom
njima razumljivim polazeći od problema i tjeskoba koje zaokupljaju čovječanstvo
Keywords
nova evangelizacija; sredstva društvenog priopćivanja; masmediji; Ivan Pavao II.; Benedikt XVI.; Radosna vijest; crkveni dokumenti; odgoj za medije
Hrčak ID:
266939
URI
Publication date:
1.6.2016.
Visits: 676 *