Review article
https://doi.org/10.32676/n.7.1.6
Ulaganja i izvoz u kontekstu konkurentnosti hrvatskih poduzeća
Maja Bašić
orcid.org/0000-0002-1842-7091
Martina Ferko
Martina Sopta Ćorić
Abstract
Ovaj rad prikazuje odnos ulaganja u dugotrajnu imovinu i prihoda od izvoza u razdoblju od 2006. do 2015.
godine za tristo najvećih hrvatskih izvoznih poduzeća. Radom se propituje utječu li ulaganja na jednak način
na poduzeća koja ostvaruju većinu svojih prihoda od izvoza i na poduzeća koja ostvaruju prihod na domaćem
i inozemnom tržištu. Metode deskriptivne i inferencijalne statistike pokazale su kako najviše zastupljenih
poduzeća dolazi iz prerađivačke industrije (55 %), a po djelatnostima iz trgovine na veliko (manje od 10 %
poduzeća). Dugotrajna imovina najviše je narasla u djelatnostima: poljoprivrede, proizvodnje prehrambenih
proizvoda, trgovine na malo, skladištenja, proizvodnje strojne opreme, proizvodnje farmaceutskih proizvoda,
prerade drva, te prikupljanja, obrade i zbrinjavanja otpada, dok su negativne promjene uočene u: proizvodnji
duhanskih proizvoda i proizvodnji papira i proizvoda od papira. Proizvodnja ostalih nemetalnih mineralnih
proizvoda i vodeni prijevoz imaju podjednak promjenjiv i dinamičan obrazac ulaganja. Najveći porast prihoda
od izvoza nalazi se u djelatnosti trgovine. Ulaganja u dugotrajnu imovinu povećavaju izvoz poduzeća koje
nije u potpunosti izvozno orijentirano više nego u potpunosti izvozno orijentiranog poduzeća.
Keywords
ulaganja u dugotrajnu imovinu, izvoz, ulaganja u materijalnu imovinu, konkurentnost,Hrvatska
Hrčak ID:
267088
URI
Publication date:
13.12.2021.
Visits: 1.343 *