Review article
https://doi.org/10.21857/90836c7rry
Osnovnoškolsko obrazovanje nacionalnih manjina u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji
Dragutin Babić
; Institute for Migration and Ethnic Studies, Zagreb, Croatia
Abstract
U ovom radu analiziraju se rezultati empirijskog istraživanja (fokus-grupa) provedenog u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, u gradu Daruvaru. Cilj istraživanja bio je utvrditi stavove i mišljenja ispitanika osnovnoškolskog obrazovanja nacionalnih manjina na različitim razinama (učitelji, nastavnici, roditelji, političari) o više aspekata odgojno-obrazovnog procesa. U središtu su istraživanja asimilacija i nacionalni identitet, njihov međuodnos i perspektive pojedinih nacionalnomanjinskih zajednica. U Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, uz većinske Hrvate, Čehe i Srbe, relativno su brojne nacionalne manjine s različitom novijom poviješću. Dok se broj Čeha u posljednja tri popisa stanovništva (1991., 2001., 2011.) postupno ali blago smanjuje, što je posljedica ratnih sukoba i raspada bivše države, srpska nacionalna manjina doživjela je rapidan pad, a broj Srba u županiji smanjen je oko tri puta. Od ostalih nacionalnih manjina u županiji, iako znatno manje u odnosu na Srbe i Čehe, još su relativno zastupljeniji Mađari i Albanci. Polaznici su osnovnoškolskog obrazovanja iz korpusa nacionalnih manjina u županiji Česi, Albanci, Mađari i Srbi. Od istraživanih nacionalnih manjina u županiji, Česi su najbolje organizirani, što je uvjetovalo nekoliko čimbenika, primjerice brojnost, tradicionalna organiziranost, uspješna integracija u hrvatsko društvo. Sve nacionalne manjine u istraživanju imaju, svaka iz svojih razloga, poteškoće u očuvanju i prijenosu nacionalnog identiteta, što se posebno očituje u mlađoj populaciji, pa je utoliko obrazovanje, a posebno osnovnoškolsko, među najvažnijim čimbenicima očuvanja njihove nacionalne posebnosti i brana asimilaciji.
Keywords
asimilacija; Bjelovarsko-bilogorska županija; etničke/nacionalne manjine; fokus-grupa; nacionalni identitet; osnovnoškolsko obrazovanje
Hrčak ID:
269657
URI
Publication date:
20.12.2021.
Visits: 1.173 *