Skip to the main content

Original scientific paper

PRIRODOSLOVLJE U KURIKULUMU ZA OBVEZNO OBRAZOVANJE

Mladen Domazet ; Institute for Social Research, Zagreb


Full text: croatian pdf 846 Kb

page 494-510

downloads: 2.261

cite

Full text: english pdf 1.165 Kb

page 511-530

downloads: 1.256

cite


Abstract

Obzirom na raskorak između na europskoj razini izražene potrebe
za većim brojem stručnjaka u području prirodnih znanosti i tehnologije (okvirno:
prirodoslovlja), te višim stupnjem opće razine prirodoznanstvene pismenosti, i
opadanje interesa osnovnoškolaca za teme iz područja prirodoslovlja, prikazuju
se struktura i karakteristike nekih nacionalnih okvirnih kurikuluma u području
prirodoslovlja, kao jednog od čimbenika usvajanja znanja i vještina iz područja
prirodoslovlja na razini obveznog obrazovanja. Iznose se rezultati komparativne
analize kurikuluma za područje prirodoslovlja provedene u sklopu istraživačkog
projekta Centra za istraživanje i razvoj obrazovanja Instituta za društvena
istraživanja u Zagrebu, te ukazuje na možebitne smjerove usklađivanja hrvatskih
nastavnih programa s tendencijama u europskim zemljama iz uzorka. Navode se
i smjernice za konceptualizaciju hrvatskog kurikuluma za područje prirodoslovlja
na osnovi koordiniranog kompetencijskog modela logičke razrade prezentacije
sadržaja kao koraka prema ostvarivanju ovladavanja kompetencijama kao ishoda
obrazovnog procesa.

Keywords

prirodoslovlje; kurikulum; biologija; kemija; fi zika; priroda; okoliš

Hrčak ID:

24815

URI

https://hrcak.srce.hr/24815

Publication date:

10.12.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 5.003 *