Ars Adriatica, No. 11, 2021.
Original scientific paper
https://doi.org/10.15291/aa.3560
„Architecture and Freedom“, ili: kako su stavovi poprimili formu na Trigonu 69
Jasna Galjer
orcid.org/0000-0001-8448-0766
; Department of Art History, Faculty of Humanities, University of Zagreb
Abstract
U tekstu se analizira izložba “Architecture and Freedom” održana 1969. u okviru manifestacije Trigon 69 u Künstlerhausu (Graz) kao ključni primjer radikalnih tendencija u arhitektonskim izložbama. Polazište je teza o radikalnom pristupu konceptualizacije arhitekture, koji je analogan suvremenim kustosnim eksperimentima Haralda Szeemanna. Zajedničko im je relativiziranje granica između arhitekture, vizualnih medija i kritike, kontrakulture, masovnih medija i konceptualne vizualne umjetnosti. Na izložbi je predstavljeno dvadeset i sedam projekata između ostalih grupe Superstudio, Coop Himmel(b)lau, Hansa Holleina i drugih protagonista radikalne arhitekture, koji nude odgovore na temu zadanu natječajem; vizije grada 2000. godine, potvrđujući da je izlaganje arhitekture multidisciplinarno područje koje objedinjava brojne platforme, strategije, kontekste i aktere. Tako su posjetitelji pozvani da svoje dojmove zabilježe u računalni sustav koji je te podatke projicirao u izložbeni prostor. Na osnovi metodoloških pristupa povijesti arhitekture, kritičke teorije i kulturalnih studija, u tekstu se analizira politiku reprezentacije i interpretacije arhitektonskog prostora u okviru eksperimentalnih kustoskih praksi. Cilj je kontekstualizirati izložbu u okviru radikalnih i eksperimentalnih kustoskih praksi te reinterpretirati specifične načine na koje je arhitektonsko prikazivanje konstruiralo narativ specifičnih kulturnih vrijednosti.
Keywords
Trigon 69; "Architecture and Freedom"; arhitektonska izložba kao environment; eksperimentalna kustoska praksa; konceptualizacija arhitekture
Hrčak ID:
269677
URI
Publication date:
30.12.2021.
Visits: 1.483 *