Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.18045/zbefri.2021.2.381

Osnaživanje vodstva i ljudskih potencijala kroz poticanje inovativnog ponašanja u visokom obrazovanju

Shofia Amin
Amirul Mukminin
Rike Setiawati
Fitriaty Fitriaty


Full text: english pdf 771 Kb

page 381-399

downloads: 357

cite


Abstract

U eri četvrte industrijske revolucije, 4IR ili industrije 4.0, budući da je visokonapredna tehnologija uvelike zamijenila ljudske radove, mnoge proizvodne aktivnosti i roba i usluga morale su biti inovativne. Svrha ove studije bila je ispitati ulogu poticanja samoefikasnosti kao posrednika osnaživanja vodstva i inovativnog ponašanja kako bi se analizirala posrednička uloga afektivne predanosti između njih dvoje. Korištena je anketna metoda distribucijom online upitnika za 617 predavača u Indoneziji. Za istraživanje međuodnosa osnaživanja vodstva, jačanja samoučinkovitosti, afektivne predanosti i inovativnog ponašanja putem statističkog ispitivanja njihove međusobne povezanosti, primijenili smo softver Stata 13 za testiranje hipoteza. Rezultati su ukazali na značajan utjecaj osnaživanja vodstva na afektivnu predanost, poticanje samoučinkovitosti i inovativno ponašanje. Energiziranje samoučinkovitosti značajno je utjecalo na inovativno ponašanje, ali utjecaj obrnuto nije značajan. Postojao je neizravan učinak osnaživanja vodstva na inovativno ponašanje kroz poticanje samoučinkovitosti, ali afektivna predanost nije bila posrednik između osnaživanja vodstva i inovativnog ponašanja. Ovi nalazi su pokazali da bi predavači mogli stimulirati svoje inovativno ponašanje povećanjem svoje samoučinkovitosti kroz osnaživanje vodstva. Naši rezultati istraživanja ističu važnost poboljšanja inovativnog ponašanja, samoučinkovitosti i osnaživanja vodstva.

Keywords

afektivna predanost; predavač; osnaživanje vodstva; poticanje samoučinkovitosti; inovativno ponašanje

Hrčak ID:

269823

URI

https://hrcak.srce.hr/269823

Publication date:

31.12.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.237 *