Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.22598/mt/2021.33.2.205

Svjesnost, stavovi i kupovina hrane s oznakama kvalitete u Sloveniji

Sabina Krsnik orcid id orcid.org/0000-0002-9897-7623 ; University of Novo mesto, Faculty of Economic and Informatics,
Karmen Erjavec orcid id orcid.org/0000-0003-4971-0292 ; University of Novo mesto, Faculty of Economic and Informatics


Full text: english pdf 174 Kb

page 205-219

downloads: 551

cite


Abstract

Svrha – Cilj studije je identificirati svjesnost slovenskih potrošača, njihove stavove prema oznakama kvalitete i razloge zašto ne kupuju označenu hranu.
Metodološki pristup – Provedeno je kvalitativno istraživanje sa šest fokus grupa (N = 60) i tijekom kupovine s potrošačima (N = 16) u zimi 2020./2021. Za analizu podataka korištena je tematska analiza.
Rezultati i implikacije – Rezultati pokazuju da je svjesnost o oznakama kvalitete slaba uglavnom zbog činjenice da ih ima izuzetno puno, loše su osmišljene i zbog neučinkovitosti komunikacijskih kampanji. S obzirom na svjesnost i stav prema kvaliteti, sudionici istraživanja su podijeljeni u četiri skupine: “Svjesni”, “Skeptici”, “Potencijalni kupci” i “Nezainteresirani”. Razlozi zbog kojih se ne kupuje hrana s oznakom kvalitete, usprkos svjesnosti o oznakama, jesu precijenjeni proizvodi i nedostatak dostupnosti hrane s oznakama općenito, a posebno zbog dobrog okusa i posebnih nutritivnih vrijednosti, poznavanja/iskustva s proizvodom i nepovjerenja u označavanje i društveni sustav. Za kupovinu i prihvaćanje takve hrane studija naglašava važnu ulogu društvene percepcije i povjerenja u društveni sustav.
Ograničenja – Glavno ograničenje istraživanja jest u tome što je usmjereno na digitalno pismene potrošače.
Doprinos – Relevantna literatura obogaćena je razmatranjem kupovine s potrošačima s obzirom na to da se ni jedna do danas objavljena studija, prema saznanjima autora, ne temelji na promatranju oznaka kvalitete u trenutku kupovine.

Keywords

oznake prehrambenih proizvoda; lokalna hrana; shema kvalitete tijekom kupovine s potrošačima; fokus grupe;

Hrčak ID:

270697

URI

https://hrcak.srce.hr/270697

Publication date:

12.1.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.550 *