Market-Tržište, Vol. 33 No. 2, 2021.
Preliminary communication
https://doi.org/10.22598/mt/2021.33.2.205
Svjesnost, stavovi i kupovina hrane s oznakama kvalitete u Sloveniji
Sabina Krsnik
orcid.org/0000-0002-9897-7623
; University of Novo mesto, Faculty of Economic and Informatics,
Karmen Erjavec
orcid.org/0000-0003-4971-0292
; University of Novo mesto, Faculty of Economic and Informatics
Abstract
Svrha – Cilj studije je identificirati svjesnost slovenskih potrošača, njihove stavove prema oznakama kvalitete i razloge zašto ne kupuju označenu hranu.
Metodološki pristup – Provedeno je kvalitativno istraživanje sa šest fokus grupa (N = 60) i tijekom kupovine s potrošačima (N = 16) u zimi 2020./2021. Za analizu podataka korištena je tematska analiza.
Rezultati i implikacije – Rezultati pokazuju da je svjesnost o oznakama kvalitete slaba uglavnom zbog činjenice da ih ima izuzetno puno, loše su osmišljene i zbog neučinkovitosti komunikacijskih kampanji. S obzirom na svjesnost i stav prema kvaliteti, sudionici istraživanja su podijeljeni u četiri skupine: “Svjesni”, “Skeptici”, “Potencijalni kupci” i “Nezainteresirani”. Razlozi zbog kojih se ne kupuje hrana s oznakom kvalitete, usprkos svjesnosti o oznakama, jesu precijenjeni proizvodi i nedostatak dostupnosti hrane s oznakama općenito, a posebno zbog dobrog okusa i posebnih nutritivnih vrijednosti, poznavanja/iskustva s proizvodom i nepovjerenja u označavanje i društveni sustav. Za kupovinu i prihvaćanje takve hrane studija naglašava važnu ulogu društvene percepcije i povjerenja u društveni sustav.
Ograničenja – Glavno ograničenje istraživanja jest u tome što je usmjereno na digitalno pismene potrošače.
Doprinos – Relevantna literatura obogaćena je razmatranjem kupovine s potrošačima s obzirom na to da se ni jedna do danas objavljena studija, prema saznanjima autora, ne temelji na promatranju oznaka kvalitete u trenutku kupovine.
Keywords
oznake prehrambenih proizvoda; lokalna hrana; shema kvalitete tijekom kupovine s potrošačima; fokus grupe;
Hrčak ID:
270697
URI
Publication date:
12.1.2022.
Visits: 1.550 *