Original scientific paper
https://doi.org/10.24141/1/8/1/6
Primjena modela DENTALQUAL u mjerenju zadovoljstva domaćih dentalnih turista u vrijeme pandemije bolesti COVID-19
Dora Rašan
; Faculty of Tourism and Hospitality Management in Opatija, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Lovro Rašan
; Department of Biotechnology, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Abstract
Uvod: Ekspanzivnim razvojem dentalnog turizma u Hrvatskoj javila se potreba za ispitivanjem kvalitete dentalnih usluga i zadovoljstva turista u cilju poboljšanja i unaprjeđenja postojećih usluga.
Cilj i metode: Cilj ovog rada bio je istražiti i analizirati percepciju dentalnih turista o kvaliteti dentalnih usluga i analizirati njihovo sveukupno zadovoljstvo. Mjerni instrument primijenjen u ovom istraživanju bio je modificirani model DENTALQUAL.
Rezultati: Rezultatima provedenoga empirijskog istraživanja utvrđeno je da ispitanici posjeduju visoka očekivanja o kvaliteti dentalnih usluga (4,65). S obzirom na percipiranu kvalitetu usluga, ukupna prosječna ocjena percepcije pružene dentalne usluge iznosi 4,50, što ukazuje na prisutnost negativnog SERVQUAL jaza (–0,15). Ispitanicima je najvažnija čistoća i urednost interijera i instrumenata (4,97), a najnezadovoljniji su odnosom doktora dentalne medicine prema savjetovanju pacijenata o načinima sprječavanja drugih bolesti (–0,52). Ukupno zadovoljstvo pruženom uslugom ispitanici vrednuju s visokih 4,47.
Zaključak: Istraživanje kvalitete i zadovoljstva turista pruženom dentalnom uslugom bitno je za razvoj dentalnog turizma u Hrvatskoj te se izračun SERVQUAL jaza pokazao kao efektivan model istraživanja.
Keywords
model SERVQUAL; dentalni turizam; kvaliteta usluga; COVID - 19; statistička analiza
Hrčak ID:
271953
URI
Publication date:
3.2.2022.
Visits: 1.358 *