Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32701/dp.23.1.6

Prolegomena filozofijskog utemeljenja dubokog učenja kao teorije (umjetne) inteligencije

Sandro Skansi orcid id orcid.org/0000-0002-3851-1186 ; Faculty of Croatian Studies, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Marko Kardum orcid id orcid.org/0000-0002-0797-6677 ; Faculty of Croatian Studies, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 789 Kb

page 89-99

downloads: 678

cite


Abstract

U radu se ispituju filozofski temelji dubokog učenja. Ukazivanjem na početke dubokog učenja i umjetnog neurona kao formalnog modela ljudskog neurona moguće je tvrditi da je umjetna inteligencija razvijena i prije njezinog službenog imenovanja te da je bila snažno povezana s propozicionalnom logikom. Imajući na umu neke velike zastoje u razvoju neuronskih mreža, pokazujemo da se dubinsko učenje može tretirati kao teorija umjetne inteligencije te da potpada pod paradigmu umjetne inteligencije jer je za nju dovoljno samo učenje jer se inteligentno ponašanje uči. Dakle, duboko učenje je filozofski ili epistemološki pristup u kojem se mora zagovarati radikalni empirizam. Prema tome, ne samo da ne postoji ništa u umu što nije bilo u osjetilima, već u umu ne postoji ništa što se ne može naučiti.

Keywords

empirizam; duboko učenje; kibernetika; neuralne mreže; umjetna inteligencija

Hrčak ID:

272115

URI

https://hrcak.srce.hr/272115

Publication date:

8.2.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.736 *