Skip to the main content

Review article

ŠTO SE OD ŠKOLOVANJA OČEKUJE U HRVATSKOJ, A ŠTO U FINSKOJ

Vesna Buljubašić-Kuzmanović ; Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska


Full text: croatian pdf 196 Kb

page 29-45

downloads: 3.888

cite


Abstract


Ovaj se rad bavi paralelnim prikazom svrhe (ciljeva) osnovnoga školovanja u Republici Hrvatskoj i Finskoj. Ciljevi pojedinih nastavnih predmeta/kompleksnih cjelina sažeti su i prikazani tabelarno, a opći ciljevi su analizirani. Kvalitativnom analizom sadržaja želio se dobiti uvid u osnovni smisao poruke cilja, odnosno informacija što se od školovanja očekuje u Finskoj, a što u Hrvatskoj. Izbor kategorija kao osnovice za analizu favorizirani su ciljevi osnovnoga školovanja preuzeti iz uvodnih tekstova okvirnih nastavnih planova i programa,
nacionalnih kurikuluma.
Rezultati kvalitativne analize upućuju da hrvatska škola ciljeve osnovnoga školovanja usmjerava na poučavanje i stjecanje znanja, vještina i sposobnosti važnih za život i daljnje školovanje te cjelovit individualni razvoj učenika, a Finska na različitost odgoja i obrazovanja i europsku dimenziju školstva, razvoj ključnih kompetencija (radna, obiteljska, građanska) ciljevima koji su usmjereni na osobni rast i razvoj, sudjelovanje u društvu, zapošljavanje i cjeloživotno učenje.
Prihvatimo li iskreno kao cilj školovanja razvoj ključnih kompetencija kod učenika, spoznat ćemo da sadržaji programa i nisu toliko važni. Suvremeni kurikulum promiče učenje na uspjesima i vrhunski užitak učenja različitim stilovima učenja i mišljenja usmjerenih na ciljeve i razvoj, a manje na sadržaj, zaključuju učitelji nakon provedene rasprave vezane za kreiranje suvremenoga školskoga kurikuluma.

Keywords

svrha i ciljevi školovanja; ključne kompetencije; stilovi učenja i mišljenja; europska dimenzija školovanja; cjeloživotno učenje

Hrčak ID:

25025

URI

https://hrcak.srce.hr/25025

Publication date:

4.6.2006.

Article data in other languages: english

Visits: 6.309 *