Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.2478cjf-2022-0002

ZNANJE I PERCEPCIJA POTROŠAČA REPUBLIKE HRVATSKE O SVJEŽOJ RIBI IZ EKOLOŠKOG UZGOJA

Marina Ferfolja ; University of Zagreb Faculty of Agriculture
Marija Cerjak orcid id orcid.org/0000-0003-0696-4364 ; University of Zagreb Faculty of Agriculture, Department of Marketing in Agriculture
Daniel Matulić ; University of Zagreb Faculty of Agriculture, Department of Department of Fisheries, Apiculture, Wildlife Management and Special Zoology
Marina Tomić Maksan orcid id orcid.org/0000-0002-4026-9173 ; University of Zagreb Faculty of Agriculture, Department of Marketing in Agriculture


Full text: croatian pdf 437 Kb

page 7-16

downloads: 291

cite

Full text: english pdf 437 Kb

page 7-16

downloads: 129

cite


Abstract

S rastom svijesti potrošača o utjecaju hrane na zdravlje javlja se trend porasta konzumacije svježe ribe. Istovremeno na suvremenom tržištu raste potražnja za ekološkom hranom. Iako se u ekološkoj proizvodnji u Europi najviše uzgajaju voće, povrće i orašasti plodovi, raste i proizvodnja ribe iz ekološkog uzgoja. Stoga je glavni cilj rada ispitati znanje hrvatskih potrošača i njihovu percepciju o svježoj ribi iz ekološkog uzgoja. On-line i osobno anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 303 ispitanika. Analiza podataka (jednovarijatna i dvovarijatna) provedena je u statističkom programu SPSS. Većina potrošača ima srednje i nisko subjektivno znanje o svježoj ribi iz ekološkog uzgoja, dok je objektivno znanje o svježoj ribi iz ekološkog uzgoja nisko. Samo je polovica potrošača svjesna da mogu kupiti svježu ribu iz ekološkog uzgoja na domaćem tržištu. Polovica potrošača je kušala ranije svježu ribu iz ekološkog uzgoja, a polovica njih je spremna platiti veću cijenu za svježu ribu iz ekološkog uzgoja. U odnosu na svježu ribu iz konvencionalnog uzgoja, ispitanici smatraju svježu ribu iz ekološkog uzgoja zdravijom, ukusnijom i manje masnom, ali skupljom i manje dostupnom.

Keywords

svježa riba; ekološki uzgoj ribe; potrošači; anketa

Hrčak ID:

272386

URI

https://hrcak.srce.hr/272386

Publication date:

14.2.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 937 *