Original scientific paper
METODA KAO SREDSTVO KATEHETSKE KOMUNIKACIJE
Alojzije Hoblaj
; Catholic Faculty of Theology, University of Zagreb
Abstract
Clanak se sastoji od dva dijela. U prvom dijelu autor polazi
od aktualnoga trenda u teološkim strukama. Naime, teološki
strucnjaci, izazvani problemskim pitanjima aktualnoga trenutka,
sve više meusobno komuniciraju. U tom smislu autor se referira
na one relevantne rezultate toga meuteološkoga (znanstvenog)
komuniciranja koji u polju teologije utjecu na promjenu u
obrazovnom komunikacijskom procesu. Zahvaljujuci toj (široj)
meuteološkoj komunikaciji sve se više osvješcuje stoljetni problem
teološko-katehetske komunikacije; radi se o problemu odnosa
metode i sadržaja. U toj perspektivi, u drugom dijelu, autor,
pozivajuci se na provjerene modele u praksi, razmatra uspješnost
metode biblijske parabole koja afirmira katehetsku komunikaciju.
Parabola je biblijska metoda cija se kompatibilnost sve više otkriva
u humanistickim znanostima. Tako metoda biblijske parabole ima
svoje uporište u ljudskoj osobnosti, te se pokazuje kao odgovor
na potrebu razvijanja ljudskih religioznih sposobnosti, posebice
sposobnosti za cuenje. Na temelju dviju vrsta parabola autor
razmatra njihovu komunikacijsku valjanost u kojoj dolazi do
izražaja dvojaka vjernost – vjernost sadržaju/biblijskoj poruci
i vjernost katehizandu, odnosno njegovoj potrebi i sposobnosti.
Ukratko, rijec je o teološko-katehetskoj kreativnosti za sve dobne
skupine. U zakljucnom razmišljanju autor ukazuje na mogucnost
daljnjeg razvoja takve katehetske komunikacije, posebice u
stvaranju novoga govora vjere. Izabrana literatura i dva priloga u
funkciji su poticaja za daljnja teorijsko-prakticna istraživanja na
podrucju katehetske komunikacije.
Keywords
kateheza; vjera; vjerski odgoj; metoda; parabola; komunikacija; cuenje; udivljenje; odgoj; obrazovanje; teologija; kompetencija; umijece; simbolicki znak
Hrčak ID:
25072
URI
Publication date:
21.12.2005.
Visits: 2.477 *