Skip to the main content

Review article

Rad školskog pedagoga na savjetovanju učitelja i pružanju podrške na profesionalnom razvoju

Nikola Vuković ; Osnovna škola Đurđevac, Đurđevac


Full text: croatian pdf 174 Kb

page 14-26

downloads: 1.234

cite


Abstract

Područje rada školskog pedagoga je prilično široko, stoga se ovaj rad bavi samo jednim užim dijelom rada školskog pedagoga, a to je savjetodavni rad s učiteljima. Kako bi školski pedagog mogao uspješno odgovoriti na zahtjeve pedagoškog savjetovanja u školi, nužno je da je upoznat s karakteristikama školskog savjetovanja. Najčešći oblik savjetodavnog rada individualni je pedagoški savjetodavni rad, a da bi ga školski pedagog mogao provoditi, mora imati razvijena određena znanja, vještine i sposobnosti koje će mu omogućiti da savjesno i odgovorno radi svoj posao. Savjetovanje je proces koji prolazi nekoliko različitih faza. Učitelji očekuju od školskog pedagoga pomoć i podršku koja se ostvaruje putem savjetodavnog rada. Osim savjetodavnog rada školski pedagog pruža podršku učiteljima, a da pritom ne nudi rješenja, već pomaže učiteljima da svoje ideje dovedu do cilja. Dakle, savjetovanje i pružanje podrške sastavni su dio poslova školskog pedagoga sa svim sudionicima neposrednog rada u školi. U članku se navodi rad s učiteljima koji svoj radni vijek provode u neposrednom radu s učenicima, a tijekom rada potrebna im je stručna savjetodavna pomoć i podrška. Naglasak je na radu s razrednicima kao i uvođenje novih kurikula u škole. Nakon više od šezdeset godina od početka rada prvog školskog pedagoga u školi pred njim su veliki izazovi kako bi se reformska nastojanja što uspješnije provela u stvarnost.

Keywords

savjetodavni rad, pružanje podrške, razgovor, komunikacija, stručna suradnja

Hrčak ID:

273470

URI

https://hrcak.srce.hr/273470

Publication date:

18.12.2019.

Visits: 1.987 *