Preliminary communication
UTJECAJ PANDEMIJE COVID-19 NA ONLINE PRODAJU IZ PERSPEKTIVE HRVATSKIH POTROŠAČA I PRODAVAČA
Mihael Leskovar
; Faculty of Organization and Informatics, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Iva Gregurec
orcid.org/0000-0002-2429-0335
; Faculty of Organization and Informatics, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Ana Kutnjak
orcid.org/0000-0003-1713-3582
; Faculty of Organization and Informatics, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Prodaja putem interneta danas je sve popularnija i postaje nezaobilazan dio ljudskih života. Proces prihvaćanja ovog oblika prodaje i njezin razvoj ubrzala je pandemija Covid-19 koja je uzrokovala zatvaranje fizičkih prodavaonica, stoga su ljudi bili primorani kupovati proizvode i koristiti usluge putem interneta. Provedeno istraživanje za stolom omogućilo je prikupljanje sekundarnih izvora podataka na temelju kojih je (i) kreiran teorijski okvir rada; (ii) su postavljeni istraživački ciljevi i pitanja; (iii) su kreirani instrumenti prikupljanja primarnih podataka. Glavni cilj ovog rada je utvrditi utjecaj pandemije Covid-19 na e-trgovinu. Prvo, sa stajališta potrošača koji su se morali prilagoditi novonastaloj situaciji i početi kupovati proizvode i usluge putem interneta, i drugo, iz perspektive prodavača koji su se morali brzo prilagoditi novim uvjetima poslovanja i preusmjeriti fokus s fizičke na online prodaju. Rad daje uvid u rezultate primarnih podataka prikupljenih kvantitativnim opisnim istraživanjima pomoću anketnih upitnika kao instrumenta prikupljanja. Rezultati provedenih istraživanja pokazuju utjecaj pandemije na moguće promjene u kupovnim navikama potrošača te kakvu su prilagodbu prodavači izvršili kako bi tijekom pandemije zadovoljili potrebe potrošača.
Keywords
pandemija Covid-19; e-trgovina; poslovni model; potrošači; prodavači; online prodaja
Hrčak ID:
274492
URI
Publication date:
30.12.2021.
Visits: 2.513 *