Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5559/di.31.1.02

Brzina širokopojasnog interneta i osnivanje novih poduzeća u digitalno intenzivnim sektorima: slučaj Hrvatske

Boris Drilo ; Hrvatski Telekom, Zagreb, Croatia
Nebojša Stojčić ; University of Dubrovnik, Dubrovnik, Croatia
Maruška Vizek ; The Institute of Economics, Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 682 Kb

page 19-38

downloads: 328

cite


Abstract

U članku se istražuje kako poboljšanja u digitalnoj infrastrukturi
pridonose digitalnoj transformaciji hrvatske ekonomije. Pri tome
se usredotočujemo na uvjete poboljšanja u brzini
širokopojasnog interneta koji omogućavaju ubrzaniji ulazak
novih kompanija u digitalno intenzivne sektore. S tom svrhom
istražujemo vezu između prosječne dostupne brzine
širokopojasnog interneta u jedinicama lokalne samouprave i
osnivanja poduzeća u digitalno intenzivnim sektorima od 2014.
do 2017. godine. Rezultati našega osnovnog modela sugeriraju
da povećanje brzine od 10 posto korespondira s 0,68 novih
poduzeća u prosječnoj lokalnoj jedinici. Povećanjem udaljenosti
od administrativnoga središta smanjuje se broj novoosnovanih
digitalno intenzivnih poduzeća, dok veća gustoća naseljenosti i
veća javna ulaganja u infrastrukturu pridonose povećanju broja
novoosnovanih poduzeća. Interakcije među objašnjavajućim
varijablama modela sugeriraju da poboljšanja u širokopojasnoj
infrastrukturi rezultiraju najvećim brojem novoosnovanih
poduzeća u gusto naseljenim lokalnim jedinicama, u lokalnim
jedinicama s bolje obrazovanom radnom snagom i većim
javnim ulaganjima u infrastrukturu. Upotrebom prostornoga
Durbinovog panel-modela nalazimo da poboljšanja u
širokopojasnoj infrastrukturi utječu i na lokalne jedinice koje se
nalaze u susjedstvu lokalne jedinice koja bilježi navedena
poboljšanja u širokopojasnoj infrastrukturi.

Keywords

ulazak poduzeća; digitalno intenzivni sektori; širokopojasna brzina; digitalna transformacija; Hrvatska; prostorna prelijevanja

Hrčak ID:

275002

URI

https://hrcak.srce.hr/275002

Publication date:

6.4.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.016 *