Case report, case study
https://doi.org/10.21860/medflum2022_275141
Korištenje likovnih djela u dijagnostici shizofrenije kod djece i adolescenata: serija slučajeva
Maja Mrak
orcid.org/0000-0001-7175-6399
; University of Rijeka, Faculty of Medicine, Rijeka, Croatia
Sara Belčić
orcid.org/0000-0002-7365-3016
; University of Rijeka, Faculty of Medicine, Rijeka, Croatia
Valentino Rački
; University of Rijeka, Faculty of Medicine, Department of Neurology, Rijeka, Croatia
Daniela Petrić
; Clinical Hospital Centre Rijeka, Psychiatry Clinic, Department of Psychiatry, Rijeka, Croatia
Abstract
Cilj: Prikazati klinički tijek četiriju adolescenata koji su u djetinjstvu oboljeli od shizofrenije, kod kojih je korištenje likovnog izražavanja imalo glavnu ulogu u dijagnosticiranju same bolesti, praćenju kliničkog stanja i progresije. Prikaz slučaja: Tijekom djetinjstva, svim pacijentima dijagnosticirane su brojne dijagnoze, no početkom razdoblja adolescencije, uz pomoć likovnih djela pacijenata, postavljena je konačna dijagnoza shizofrenije. Praćenje likovnih sadržaja crteža pacijenata omogućilo je uvid u promjene kvalitete njihovih života, funkcioniranja i djelotvornosti terapije. Pojedini su naveli kako su se tijekom čitavog procesa crtanja osjećali zadovoljno, „bolje“ i da ih „ne proganjaju“ toliko njihove halucinacije. Ovakvo nas je priznanje uvjerilo da je kreativno izražavanje, kroz art-terapiju, odgovarajući pristup bolesti. Terapijski je odnos s našim pacijentima ojačao i potaknuo nas na razumijevanje njihove bolesti i stanja, a ujedno i na donošenje boljih budućih odluka o liječenju. Zaključci: Komunikacija kroz likovno izražavanje može poslužiti kao pomoćna metoda u dijagnosticiranju shizofrenije. Umjetnost može srušiti komunikacijske prepreke, a ujedno može poslužiti i kao metoda praćenja djece i adolescenata sa shizofrenijom.
Keywords
dijagnoza; kreativnost; shizofrenija; djetinjstvo; umjetnost
Hrčak ID:
275141
URI
Publication date:
1.6.2022.
Visits: 1.659 *