Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.26800/LV-144-supl1-11

Funkcionalni abdominalni bolni poremećaj – kako ne pretjerati s dijagnostikom?

Goran Palčevski ; Klinika za pedijatriju, Klinički bolnički centar Rijeka, Hrvatska
Kristina Baraba Dekanić ; Katedra za pedijatriju, Medicinski fakultet Rijeka, Hrvatska


Full text: croatian pdf 1.423 Kb

page 78-82

downloads: 2.285

cite

Full text: english pdf 1.423 Kb

page 78-82

downloads: 171

cite


Abstract

Uvod i cilj. Ponavljajuća bol u trbuhu čest je poremećaj razvojne dobi pa se procjenjuje kako 10%– 14% djece i adolescenata ima takve smetnje. U svakodnevnom radu kao dijagnoza najčešće se koriste recidivni, kronični ili, u novije vrijeme, funkcionalni bolovi u trbuhu. Pri postavljanju dijagnoze funkcionalnih bolova u trbuhu najviše nam mogu pomoći Rimski IV kriteriji. Najčešći funkcionalni poremećaji gastrointestinalnog trakta su funkcionalna abdominalna bol (bol koja nije drugačije objašnjena – FAP poremećaj i FAP sindrom), funkcionalna dispepsija, sindrom iritabilnog crijeva, abdominalna migrena. Metode. Pregledna je literatura u citatnoj bazi PubMed od 2000. do 2021. godine. Ključne riječi su bile funkcionalni bolovi u trbuhu, djeca, dijagnoza, liječenje. Rezultati. Pregledom navoda iz literature i objavljenih postupnika date su preporuke za dijagnostiku i liječenje funkcionalnih bolova u trbuhu u djece i adolescenata. Zaključci. Uvažavanjem predloženih postupnika i primjenom u svakodnevnom radu omogućeno je brže i lakše postavljanje dijagnoze funkcionalnih bolova. Preporuke su namijenjene liječnicima primarne zdravstvene zaštite, specijalizantima kao i svim pedijatrima. Primjenom postupnika izbjegavaju se nepotrebni dijagnostički pregledi, skraćuje se vrijeme postavljanja dijagnoze, umanjuje zabrinutost roditelja kao i pritisak na zdravstveni sustav.

Keywords

FUNKCIONALNI BOLOVI U TRBUHU, DJECA, DIJAGNOZA, LIJEČENJE

Hrčak ID:

275707

URI

https://hrcak.srce.hr/275707

Publication date:

24.4.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 3.420 *